Echt, echt zin om #vissoep te maken dit weekend, waar vind ik het beste recept?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Enne wat dacht je van deze?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
op smulweb.nl

een liter visbouilon.
* 500 gram gemengde visfilet.(roodbaars,kabeljouw,wijting,mul)in grove stukken.
* 200 gram gamba`s,inktvisringen n mosselen.
(of een bakje fruit de mer)
* 1 glas witten wijn.
* 2 el pesto.
* 200 ml tomato frito.
* 3 el pesto.
* 3 el olijfolie.
* borrelglaasje sambuca.
* sap van 1/2 citroen.
* fijngehakte basilicum.

Bereidingswijze
Verhit de visbouillon in een soeppan.
doe de mosselen in een diepe pan met 1/2 glas water,de wijn en pesto.
kook op een hoog vuur totdat de mosselen opengaan, haal van het vuur en verwijder de dichte exemplaren.
schep cis en schaaldieren in de bouillon en laat goed heet worden.
schep met een schuimspaan de vis in 4 diepe borden.

roer de tomato frito,pesto,olijfolie,sambuca en citroensap door de soep, verdeel over de borden en bestrooi met de fijngehakte basilicum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vind je hier!
Ingrediënten voor een heerlijke vissoep met gerookte zalm

1 lente-uitje
1 tomaat
200 gr. visfilet
50 gr. zalm, gerookte
25 gr. boter
25 gr. bloem
1 dl. wijn, witte
5 dl. visbouillon
1 dl. room, zure
1 el. dille, verse
Zout
Peper

Benodigde materialen

Benodigde materialen: een mesje, een ovenvaste schaal, wat magnetronfolie, een foodprocessor, een glazen litermaat en borden.
Bereidingswijze

Het lente-uitje schoonmaken en in reepjes snijden. De tomaat 15 seconden in heet water dompelen, het velletje verwijderen en het vruchtvlees in stukjes snijden. De lente-ui met de tomaat, de in stukken gesneden vis en de wijn in de ovenvaste schaal (afgedekt) in 4-5 minuten op vol vermogen verwarmen. Het vismengsel met de gerookte zalm, op voor iedere persoon een reepje na voor de garnering, in de foodprocessor pureren. De boter in de glazen litermaat (onafgedekt) 1 minuut op vol vermogen smelten. Eerst de bloem erdoor roeren en vervolgens de bouillon en de vispuree. De soep (afgedekt) op circa 7-8 minuten op vol vermogen aan de kook brengen. De zure room met wat warme soep glad roeren en het mengsel aan de vissoep toevoegen. De soep op smaak brengen met zout en peper, in borden schenken en met dille en een reepje gerookte zalm garneren.

lekker!!