Wat doe je als je voor het eerst bij je schoonouders eet en je krijg wat wat je eg niet lust (spruiten ) ??????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is de verkeringstijd (voor het huwelijk) wel erg kort geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een beetje nadenkt weet je dat veel mensen geen spruiten lusten. Beetje vreemd dat ze dat gaan koken.
Ik wens je veel succes met je schoonouders en hoop dat ze zich verder wel een beetje in jou kunnen verplaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel een beetje triest dat ze het klaarmaken als jij voor het eerst komt eten, ze weten hopelijk ook wel dat de meeste mensen spruiten niet zo lekker vinden... En vraag anders een keertje aan je geliefde waarom haar ouders dat hebben gedaan. En zeg een keertje tegen je schoonouders wat je allemaal niet lust:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht hetzelfde loenie, de minkukel is weer bezig.
Ga dan naar een andere site en val ons niet lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kipzonderkop: de meeste mensen houden best van spruiten, anders werden ze wegens tegenvallende verkoopcijfers al lang niet meer verkocht bij de supermarkt. Er zijn alleen veel kinderen die te gewend zijn aan zoete smaken om spruiten te kunnen waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg spruiten ook niet weg, terwijl m'n broertje en zusje ze lekker vinden. Asperges lusten we alledrie niet :)
Annswers
13 jaar geleden
@ Pinkeltje, laat je even weten hoe het gegaan is!

Antwoorden (64)

Vragen of ze appelmoes hebben en dan goed prakken!
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meteen zeggen dat dat niet je favorieten eten is...
als je er niets van zegt krijg je het de volgende keer weer...
beter dus maar gelijk zeggen, op een aardige manier...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha... komt me bekend voor. Moest ook met Kerst bij mijn ex schoonouders eten. Kreeg zampone met fagioli. Ging over me nek, zo smerig als dat was. Toen ze vroegen of ik het lekker vond, wilde ik ze niet teleurstellen en zei dat het wel smaakte. Kreeg natuurlijk gelijk mijn bord weer vol geschept. Wat een walgelijke kerst.
+1
Dus gewoon zeggen dat je het niet lekker vind :)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat had ik toen ik de eerste keer bij mijn man zijn ouders thuis kwam, ik was piepjong, en hier in italie eten ze koeiensnuit , ik wist bij God niet wat t was, maar t leefde geloof ik nog op mijn bord..
ze maakte een beweging met haar vinger op de wang dat t lekker was.. ik nam een hap en nam in gedachte dat het kip was..ik voelde aan alle kanten glibberen in me mond en werd zo misselijk.. maar omdat ik niemand teleur wilde stellen slikte ik alles heel door..ik had t op en ze vroeg me iets, maar ik verstond haar voor geen meter zo erg dialect dus ik knikte maar van ja..kwam er weer een stuk, ik stond op ben naar de plee gerend en heb een half uur staan te kot...
NOOIT meer heb ik dat gedaan, als ik ergens kwam en ik vond van mezelf dat ik t niet lustte, zei ik gewoon NEE bedankt ik lust t niet..
Blik op oneindig, verstand op nul, en dooreten...vooral wat meer aardappels opscheppen, en er is altijd de snackbar om je honger na afloop te stillen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de snackbar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die snackbar heeft geen zin meer na afloop. Je hebt je eten namelijk wél opgegeten, ook al vond je het niet lekker..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, een lekker kaassouffléetje is nooit weg....vooral, als je bij de eerste keer schoonouders een tikkie nerveus bent, heel veel gevraagd wordt (en je wilt natuurlijk niet met volle mond praten), of een combinatie van alletwee.
niet al te veel nemen en gewoon eten.

Ik heb altijd geleerd; eten wat de pot schaft.
Je kan overigens wel zeggen dat het niet je favoriet is. Niet liegen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb altijd geleerd om te eten wat de pot schaft of ik het nou lekker vind of niet.
Maar ik zou het wel tussen neus en lippen door zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn twee opties:

1: je vind het niet lekker, maar je kan het eten.
Dan zou ik het lekker opeten en tijdens het gesprek lekker gaan praten over wat je lievelingseten is en dan lekker algemeen over eten enzo mooie insteek om kenbaar te maken dat het niet je favoriet is zeg maar.

2. je krijgt het niet naar binnen, gaat kokhalzen of wat dan ook.
Dan gewoon aangeven dat hoe rot je het ook vind je dit echt niet lust.

Toegevoegd na 4 uur:
Zoals ik de vraag lees, kom je er pas achter op het laatste moment. Maar als je van te voren weet dat je er gaat eten kan je ook je vriend(in) het volgende laten vragen:

mam wat gaan we eten...
>spruitjes
ah nee doe maar geen spruitjes, wil je misschien dat of dat klaarmaken.

probleem opgelost :)
13 jaar geleden
Ogen dicht en doorslikken. Je wilt toch een goede indruk maken niet? Je kan wel je geliefde later tegen schoonmama laten zeggen dat spruitjes nou niet zo jouw ding is en dus niet voor herhaling vatbaar als jij op visite bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens dan weet je het. En bedankt voor de min ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Denken (en doen) alsof je spruiten lekker vindt. Als je het niet lekker vindt, proberen ook niet de smaak te proeven als je het eet en vooral niet een eeuwigheid over één spruit doen. Gewoon hap, (beetje zonder te proeven kauwen), slik, weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je als schoonouders ook niet echt aardig, dat ze metteen spruiten op tafel zetten, als je daar als eerst bent.
Als je het echt niet lust. (Als je er echt van gaat kokhalzen) dan moet je het maar eerlijk zeggen. Dat komt toch beter over dan het eerste.
Maar als je het niet lekker vind, zonder vervelende bijwerkingen, kan je het beter op eten, maar dan niet te veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dan word je fijn uitgetetst! Ik zou ze lekker opeten en hen uitnodigen om bij jou overheerlijke spagetti-zuurkool te komen eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken dit probleem, ik had toen gezegd dat ik eigenlijk een beetje ziek was, buikpijn enzo en dat ik maar een klein beetje eten wilde. ze begrepen het en vroegen of ik dan soms liever een broodje wilde, maar ik zei: nee nee, doe geen moeite ik neem wel een klein beetje groente!

oke, het is liegen maar ik krijg echt geen andijvie door me keel dus dit was de enige oplossing, en ik had alsnog een klein beetje gegeten en het niet afgewezen, dus voelde mij ook niet schuldig..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!!
Bedenken dat dit onderdeel is van de sollicitatieprocedure en dapper glimlachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al van te voren weet dat je dat gaat krijgen, waarom geef jij of je partner dan niet gelijk eerlijk aan dat je spuitjes niet lekker vind? Of je zegt aan tafel heel verbaasd: oh nee toch, daar ben ik allergisch voor. En anders een sausje of iets dergelijks eroverheen en je er doorheen worstelen ;-)

Toegevoegd na 52 minuten:
Spuitjes = spruitjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon zeggen,voordat je het weet zit je onder de plak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een schoonouder was, dan had ik echt geen spruitjes gekozen maar iets anders want, de meeste mensen houden niet van spuitjes...
Ik snap niet dat sommige mensen daar meestal geen rekening mee houden... (niet lullig bedoeld)

btw ik lust zelf ook geen spruitjes :$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Tja en in sommige gezinnen is het echt favoriete kost en staan ze er dus niet bij stil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, toen ik klein was had een verjaardagsfeestje van een klasgenootje (nogal een ander type dan ik) en zij mocht kiezen wat er gegeten werd. ze koos boerenkool :-S
Ik was werkelijk verontwaardigd... heb je een feestje, verheugen kinderen zich op lekkernijen krijgen ze boerenkool... YUK!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jessiec, moest jij of dat klasgenootje er later niet om lachen? =D
Advies: LAAT JE NIET KENNEN en richt je op de gesprekken en niet op het eten. Je bent helemaal een kei als je de gesprekken zo weet te sturen dat niemand in de gaten heeft dat je het niet lekker vindt. Denk erom: sturen, niet leiden. Je bent er voor het eerst dus niet meteen het hoogste woord...

ENNNNN: Geef je schoonmoeder een compliment voor haar kookkunsten. Op z'n minst kun je iets zeggen in de trant van 'dat het met liefde is klaargemaakt' of 'dat je kunt zien dat ze haar best erop heeft gedaan'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij gingen ze gourmetten terwijl ik vegetarier ben. Heb het maar bij stokbroodjes gehouden. Toen ze doorhadden dat ik zo weinig at zei ikmaar dat ik niet zoveel trek had omdat ik 'smiddags laat had gegeten. Ik neem aan dat er bij jullie ook aardappels en vlees zijn. Maar er gewoon een prakje van met 3 of 4 spruitjes ofzo. Dan proef je ze haast niet.
smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik lus bijna alles.
maar in het begin toen ik bij mijn schoonouders at hadden ze een keer iets erbij wat ik echt niet lekker vond.
iik heb dat op een moment dat niemand het zag naar mijn man toe geschoven, hij heeft het toen opgegeten.

en als dat niet kan, gewoon eerlijk zeggen, anders heb je kans dat je dat de volgende keer weer krijgt.
13 jaar geleden
Als ik bij mijn vriendin ga eten dan vraag ik eerst altijd even wat ze eten. Dan kan je altijd nog zeggen laten we het maar een andere keer doen.

Inmiddels staat iedere vrijdag mijn lievelings maaltijd klaar inclusief een heerlijk toetje.

Toegevoegd na 26 seconden:
Spruiten zijn echt heerlijk trouwens !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit beleefdheid eet je gewoon wat mee,je hoeft echt geen bord vol spruitjes op te scheppen.
Als je wat meer ingeburgerd bent na verloop van van tijd,kun je altijd nog zeggen dat je helemaal geen spruiten lust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve pinkeltje, ik zou zeggen dat je het niet zo heel lekker vind en dat je liever iets anders hebt en als ze dan raar kijken of zo zeg je maar dat je wel een klein beetje eet. Dat begrijpen ze vast wel.
-xxx- KipZonderKop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon beleefd blijven, niet al te veel opscheppen. Als je het écht niet opkrijgt, kun je dat best zeggen lijkt mij. Ze zullen je niet gelijk haten toch? xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eten voor respect,je gaat echt niet dood van spruiten.
Als je het echt niet kan binnen krijgen; kun je gewoon zeggen dat je geen spruiten lust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind toch dat je het eerlijk doch genuanceerd moet kunnen zeggen dat je iets niet lekker vind zonder hen te beledigen en zelf arrogant over te komen. Eerlijkheid staat toch voorop (ook al gaat het 'maar' over eten). Zeg dat het echt niet aan hen ligt, maar dat je simpelweg niet van bepaald eten houdt. Je hoeft niet (in dit geval letterlijk) alles te slikken. Beleefdheid zit hem vooral in het gehele plaatje over de hele avond en hoe je overkomt. Gezamelijk eten is natuurlijk wel een ijsbreker, maar moet geen hoofdnoot van de avond zijn vind ik. Het ligt uiteraard aan jou. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanbieden dat jij de volgende keer wel zult koken, omdat dit echt niet te pruimen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je bedenkt dat je na het eten gaat zoenen met diegene waar je erg verliefd op bent dan lust je ineens alles!
13 jaar geleden
Je slaat op tafel en zegt: Heb je niks beters te eten dan?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit respect eet ik het helemaal op. Zo zit ik in elkaar.

Na die tijd; 'heeft het lekker gesmaakt Lisa-maria'?

Jahoor alleen van spruiten hou ik niet maar de rest heeft heerlijk gesmaakt!

;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eerlijk zeggen dat je echt geen spruiten lust en dat je dat heel vervelend vindt. Als je niet aangekondigd bent om te komen eten is dat de beste oplossing, als je echter wel bent uitgenodigd hadden je schoonouders ook even kunnen vragen aan je vriend(in) of je wel spruitjes lust. Dat maakt het voor jou en zeker voor hen makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon vriendelijk glimlachend je bordje leeg eten. Achteraf vraag je dan tegen aan vriendje/vriendin of ze voor een volgende keer even de ouders kan laten weten dat er bepaalde dingen zijn die je liever niet eet.

Uiteraard.. Als je bij je schoonouders bent, had je je vriend/vriendin vantevoren even moeten inseinen dat zij aan de schoonouders een gewenst / ongewenst menu doorgeven. Dan voorkom je die hele situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eten wat de pot schaft, en je diep schamen dat je nog niet hebt geleerd ALLES te eten wat hier als normaal en gangbaar eten gezien wordt zonder dat ook maar het minste beetje te laten merken. Je gaat niet dood van een paar spruitjes, sterker nog, je wordt er niet eens ziek van. En als je ze vaak genoeg gegeten hebt (meestal is 3 tot 5 keer voldoende voor vrijwel alle voedingsmiddelen ga je ze vanzelf 'lusten', al hoef je ze niet lekker te vinden. Idealiter leer je zo ruim voor je tiende jaar vrijwel alle smaken wel kennen) .

(Al zou ik persoonlijk niet op het idéé komen om iets dergelijks discutabels te koken als een van mijn dochters voor het eerst een vriendje mee naar huis nam, maar dat terzijde).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon zeggen: Ik waardeer jullie heel erg maar ik hou gewoon niet zo van spruitjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klontje roomboter vragen. Dat maakt een kinderkooltje een stuk lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had dat dus ook, en heb gewoon eerlijk gezegd sorry maar dat krijg ik echt niet weg gewerkt, en vanaf toen hebben ze altijd eerst gevraagd of ik het wel lust anders maakten ze wat anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou natuurlijk ook gewoon je partner lief kunnen aankijken, of deze dat even wil bespreken met je schoonouders, en even uitlegt wat jij wel of niet lekker vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen dat er iets op mijn maag ligt.
van het ontbijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het gewoon zeggen. Het niet lusten van bepaalde dingen is geen schande.

Het zegt echter wel iets over de kok van de avond, want zeker spuitjes zijn een discutabel element in de maaltijd.

Een goede gastvrouw/heer zorgt voor een maaltijd die over het algmeen door iedereeen wordt gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen dat ik het niet lust, maar zou het wel proberen te eten, misschien valt deze (spruitjes) wel mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens een etiquette boek van voor de oorlog zou je kunnen zeggen:

"Neen, dank u, ik kan niet aan den smaak wennen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wedden dat je de kersverse schoonouders zich dan helemaal gaan afvragen wat zoonlief in hemelsnaam meegenomen heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ja, het was inderdaad een poging een bijzonder antwoord te geven.
Volgens mij is er nog nooit iemand dood gegaan van spuitjes, dus eet ze gewoon lekker op!
... Want als je het niet doet scoor je min punten, dat wil je toch niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat je gewoon eerlijk moet zijn en zeggen dat je geen spruitjes lust, misschien kunnen ze dan een groente erbij nemen die jij wel lekker vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het wel gewoon opeten.
Maar als je er allergisch voor bent , zou ik het wel even melden.
Het is wel zo vriendelijk dat je het op eet.
Maar , sommige mensen vinden het juist fijn , dat je het aan geeft dat je het niet lust !
Dus in dit geval : Ligt het eraan.
[ ik ben nog maar 13 dus weet het niet precies hoe ik het zou doen! ]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dan echt je verstand op nul zetten.
Hoe vies je het ook vindt, het kan niet zo vies zijn dat je het niet naar binnen krijgt!
Je geliefde vindt het vast ook een afknapper als jij de eerste keer bij zijn/haar ouders eet en je dan zegt dat je het niet lust. Dus gewoon opeten.
Ik zou achteraf ook niet zeggen dat het niet je lievelingseten is, want belangrijk om te onthouden is: een eerste indruk maak je maar één keer!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nja, om beleefd te zijn zou ik me er letterlijk en figuurlijk doorheen happen, lukt dat echt niet, probeer dan het te mengen met wat je wel lekker vindt, of ja, zeg dat je er simpelweg, geen spruitjes bij wilt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je voor het eten bij hun uitgenodigd word,neem ik aan dat ze je al wat langer kennen
dan weten jullie wederzijds wat jullie wel en niet lusten en elkaars voorkeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je het echt niet lust !!!
Wat een boer niet kent, dat eet ie niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als men iemand gaat uitnodigen om mee te eten
dient men vooraf kennis te nemen of de genodigde ivm
het geloof , allergie of smaak ergens problemen mee heeft.

Een goed gastheer/vrouw betaamt het om zich van te
voren op de hoogte te stellen.

Ik vind spruiten, spinazie, peulen en andere groenten
heerlijk, en zou in geval van uw vraag vooraf zeggen dat ik spruiten niet lust, en daar neemt een goede gastheer/vrouw genoegen mee.

Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de hele dag niks eten. Dan heb je vast zo'n honger dat je zelfs dat naar binnen krijgt. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ik zou zeggen neus dicht en doorkauwen, maar dat is niet zo'n fraai gezicht... dan kan je het beste gewoon 1 of 2 spruiten nemen en de rest aardappe, niet teveel natuurlijk. dan is er als oplossing natuurlijk ook de snackbar! gewoon 1 avondeje hongerlijden, voor je aanstaande haha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan eet je ze braaf op, als je genoeg van je vriend(in) houdt.
Zie het als een test waar je enorm voor kunt zakken.
De vraag die je jezelf kunt stellen of je voor die test zou willen zakken.
Dus go for it.......
(niet zelden zijn de ouders door hun dochter/zoon ingeseind)
Later kun je er smakelijk om lachen, zoals ik spinazietaart heb weg moeten werken tijdens mijn eerste bezoek, ik heb geen spier vertrokken en was volslagen onbekend met "hartige "taart.
Mijn vrouw en ik hebben het er nog wel eens over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vier spruitjes opscheppen en opeten en verder een grote portie aardappels nemen. Als ze er wat van zeggen, dan zeg je beleefd dat je spruitjes niet zo erg lust.
Ik kreeg in Marokko gekookte slakjes voorgeschoteld. Ik heb er vier gegeten en toen vriendelijk bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eten en volhouden. Denk aan je mooie vriendin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou op een beleefde manier eerlijk zijn en zeggen dat je iets niet lust... Ik kook graag en als ik eters krijg dat informeer ik altijd even of er nog dingen zijn die ze niet lusten maar ik zou me eerlijk gezegt lulliger voelen als iemand met lange tanden iets naar binnen zat te werken, zou zeggen "hmm lekker hoor" en ik dagen erna zou hore dat hij of zij het vies vond... Zal voor de schoonmoeder in spe waarschijnlijk ook gelden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap niet waarom deze vraag zo populair is. Eet wat de pot schaft en zit niet zo te zeuren. Je mag blij zijn dat je je schoonouders zich hebben uitgesloofd in de keuken, al is het dan niet je favoriete voedsel. Er zijn ergere dingen in het leven. Een beetje respect ten opzichte van je schoonouders kan geen kwaad. Maak je meteen een goede indruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij alle "niet zeuren" antwoorden. Als je niet geleerd had te eten hing je nog steeds aan moeders borst (geen gezicht) waarom houden veel mensen dan op bij spruitjes?
Eet ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spruitjes bah, wat heb je eraan,
het liefst laat ik het gewoon staan,
die vieze bittere smaak in mijn mond,
hè, ik wou dat ik het lekker vond.

Drop is lekker, of chocola,
of cola, spa en fanta,
lolly's wat zijn ze heerlijk zoet,
maar ik eet de spruiten, want dat moet.

Ik staar weer naar mijn bord spruiten,
maar hè, ik kan wel fluiten,
terwijl ik dacht aan het snoep,
at ik spruiten, een hele groep.

Door de gedachten zijn spruiten lekker geworden,
en nu eet ik hele borden!!!

Ps: ben er ook niet zot van hoor....;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ogen dicht, smaak even uitschakelen, happen en gelijk slikken. Niets aan ze laten merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeggen ik lust dit niet en dan krijg je vast wel wat anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neus dicht en gewoon slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eerlijk aangeven dat je het echt niet te eten vind, en dan kan je het uit beleefdheid nog proberen op te eten, wellicht met ander eten erdoorheen geprakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon beleefd zeggen dat het niet je favoriete maaltijd is,maar hen bedanken voor de door hen genomen moeite.

Het is wel trouwens een "misser" van de schoonouders: ze hadden uit fatsoen wél even kunnen checken bij hun eigen zoon/dochter waar de partner van houdt ,dus wat voor maaltijd ze het beste kunnen bereiden.

Rekening houden met de (voorkeur van de) ander is aan de andere kant dus even zo goed een goede regel om na te volgen,want anders "dring" je de door jou uitgenodigde gast jóuw kostje op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden hier allerlei smoesjes verzonnen om het toch naar binnen te werken....(want je moet eten wat de pot schaft) ik vind dat onzin! Als ik iets niet lust eet ik het niet....ook niet bij schoonouders of bij wie dan ook.
de eerste keer dat ik bij schoonouders ging eten kreeg ik vlees voorgeschotelt, maar wat er ook gebeurt...ik eet het niet op.
Gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je het niet lust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
preventief een echtscheiding aanvragen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met veel water (liefst sterkedrank) naar binnen spoelen.
Proef je verder niets van die spruiten en je hebt nog lol ook.