Ik heb een metaaldetector weet iemand plekken in zuid limburg waar munten zouden kunnen liggen.

Ik bedoel geen oude maar meer iets van de jaren jaren 40, 50, 60, 70, 80 en 90 bijvoorbeeld oude guldens, ik wou graag eens weten waar alle speeltuinen van zuid limburg zijn of zijn geweest is hier nergens een lijst van te vinden. Of weet nog iemand waar oude zwemplekken zijn geweest of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
8.8K

Het beste antwoord

Bij ons in de buurt zijn veel Romeinse muntschatten gevonden.
Als je die zoekt heb ik misschien wel een tip.
Tongeren en Maastricht waren belangrijke knooppunten van heirbanen in de Romeinse tijd.
wanneer we kunnen terugvinden waar die precies in Maastricht liepen:dan kan je totaal rechte lijnen tekenen in de richting van Tongeren en in de richting van Keulen :langs die heirwegen was veel verkeer en waren nederzettingen. De heirwegen waren wel recht ;:Romeinen hielden niet van omweg en bochten.
Ikzelf heb honderden Romeinse dakpannen ,bouwstenen en metalen voorwerpen gevonden op een andere heirweg.
Hier een kaartje van Belgica met Zuid Limburg uit e tijd van de Romeinen (ik zou in de omgeving eens een bezoekje brengen met Google Earth

Toegevoegd na 12 minuten:
Wanneer je enkele plaatsen kunt situeren , zou ik ter plaatse eens vragen waar er dingen gevonden zijn uit die tijd (bijvoorbeeld in een streekmuseum of een historisch museum... er zijn zeker mensen die de plaatselijke toestand zeer goed kennen en U zeker willen helpen ..... ook in abdijen weet men over het algemeen zeer veel over plaatselijke archeologie )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed niet dat daar een een complete lijst van is te vinden op het internet. Wat je wel zou kunnen proberen is bij een Limburgs gemeentehuis vragen naar een lijst van alle plekken waar er bijv. een stuk grond terug is gegeven aan de natuur. Dit is vaak vervallen bedoelingen en oude boerderijen, misschien dat dat zinnige locaties zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het beste bij de gemeente vragen waar eerdere vondsten gedaan zijn, en daar gaan kijken. Verder kan je ook kijken naar waar het vroeger bewoond was.
Let er wel op dat als je gaat graven, je vaak ook toestemming nodig hebt van de gemeente!. Regel dit goed, dat scheelt een hoop gedoe.