Hip, modern.
Het woord fancy kan ook gebruikt worden om te vragen of je iets wil hebben. Do you fancy a bite of haggis? Het kan ook gebruikt worden om te vragen of iemand zich iets kan voorstellen. Can you fancy that!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het bent over een "fancy dress party" Dan gaat het over een feest waar je verkleed naar toe gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
bent is hebt

Toegevoegd na 3 minuten:
.... en dan zijn we er nog niet. Het kan ook nog betekenen: lekker vinden of willen hebben. A bit of what you fancy.

Toegevoegd na 9 minuten:
Kijk ook maar eens op Wiktionary. (bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow,
Veel betekenissen.
Het lijkt me verwarrend als 1 woord hip, modern,verbeelding en inbeelding en als die andere dingen betekent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat het betekend is afhankelijk van de rest van de zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ netjes

Andere antwoorden (3)

Verbeelding, inbeelding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fancy kan in het Engels een werkwoord of een bijvoeglijk naamwoord of een zelfstandig naamwoord zijn.

Als werkwoord betekent het vaak 'zich voorstellen' of 'zin hebben in':
- Can you fancy that? - Kun je je dat voorstellen?
- Do you fancy a beer? - Lust je een biertje?

Als bijvoeglijk naamwoord betekent het vaak 'chic':
- A fancy party - een chic feest

Als zelfstandig naamwoord betekent het vaak 'voorkeur' maar ook 'verbeelding':
- I have a fancy for ... - Ik heb een voorliefde voor ...
- the power of fancy - de kracht der verbeelding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als zelfstandig naamwoord kan fancy verschillende dingen betekenen:
- verbeelding
- gril, bevlieging: I had a fancy to learn to play the flute.
- voorliefde, iets of iemand leuk vinden:
He took a fancy to her.
- sport of hobby van een groep mensen: Trainspotting is the fancy of a special lot.
- aanhanger, fan, liefhebber: He fell out of favor with the boxing fancy after the incident.

Als bijvoeglijk naamwoord betekent het:
- mooi, leuk, decoratief: This is a fancy shawl.
- chic, van hoge kwaliteit, superieur: This bottle contains some fancy grade of whine.
- vakkundig, vaardig: He won the set with a fancy ace.
- onnodig ingewikkeld: I'm not keen on him and his fancy ideas.

Het werkwoord to fancy heeft de volgende betekenissen:
- jaloers zijn op, met afgunst bekijken:
I fancy your new car, but I like my old one just fine.
- willen hebben / doen, zin hebben in: I fancy a burger tonight for dinner. Do you fancy going to town this weekend?
- zich seksueel aangetrokken voelen tot: I fancy that girl over there.
- zich inbeelden / indenken of voorstellen:
I fancy you'll want something to drink after your long journey