Waarom buigen mensen voor een mens?

Alle mensen zijn toch gelijkwaardig wel verschillend.
Als je kinderen hebt, dan zijn ze verschillend , je behandeld ze het zelfde

respect heeft niets met buigen te maken
mensen zijn mensen gelijkwaardig, wel verschillend
een vuilnisman is gelijkwaardig als Obama, allen mensen hebben gezondigd, er staat geschreven je zult niet voor een ander mens buigen behalve voor de Heer die niet gezondigd heeft

Buigen voor een ander mens maakt je minderwaardig, het stelt de ander hoger als jezelf. God kent geen aanzien des persoon. Stel jezelf eens voor, u staat ergens en er buigt iemand voor u. Ik zal denken zielig persoon die heeft geen zelfvertrouwen. Dat is nou wat op het algemeen Christenen doen het evangelie verwerpen. Iemand die niet in God gelooft die loopt de wereld achterna, met hun gebruiken.

Het staat geschreven

Er is een God Jezus is de weg de waarheid en het leven.
De Japanse meestertjes willen God gelijk zijn. Denk aan de engel Lucifer. Islam is valse leer. Alleen het evangelie is waar de hele wereld verwerpt het evangelie. God zegt de hele wereld loopt het beest achterna.

Het zijn niet mijn geschriften, het staat geschreven

ik bedoel buigen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.5K

Antwoorden (5)

Je buigt voor een ander als je accepteert dat de ander beter is... Als je een marathon loopt en de tweede buigt voor de eerste, dan is dat normaal... Daarmee geef je aan dat je tweede bent, en verloren hebt... Daarom kom je ook als tweede niet op het hoogste trapje te staan, want dat is voor de eerste...
Iedereen is niet gelijkwaardig... Er is een gelijkwaardige potentie, dat is juist, maar er is allemaal verschil... De een kan het hardste lopen en weer een ander het verste lopen, enz enz... Mensen zijn alleen gelijkwaardig in aanleg, in mogelijkheid...

Kinderen zijn allemaal verschillend... Maar als je ze allemaal één pannenkoek geeft, dan heeft de een er wel genoeg aan en is voor een ander kind te weinig... Dus hetzelfde geven aan een kind staat niet garant dat ze dat zelf ook zo voelen, zo ervaren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit een natuurlijk proces is. Zo gaat het in het dierenrijk, zo gaat het bij de mensen.

Moet je je eens voorstellen wat er zou gebeuren als er nergens iemand met leiding was. Dan zou de wereld wellicht nog een grotere chaos zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik buig voor een ander omdat ik hem of haar respecteer... eerbied voor hem of haar heb... de ander als autoriteit accepteer... omdat ik dankbaar ben...
er zijn zoveel redenen waarom een mens kan buigen voor een ander...

natuurlijk zijn er in verschillende culturen diverse etiquettes die omschrijven wie voor wie en wanneer moet buigen... maar daar trek ik me persoonlijk niet zo heel veel van aan... en ook die gedragsregels zijn ontstaan vanuit een heel natuurlijk gebaar zoals het buigen is...

er staat zoveel geschreven in de diverse geschriften... hoe zou het zijn als jij en ik (om maar ergens te beginnen) daar even niet naar kijken, maar alleen kijken naar hoe het in je eigen hart voelt... zou dat geen goede richtlijn zijn in de omgang met elkaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buigen is een uiting van respect voor de ander. Als je naar de dierenwereld kijkt, betekent het dat je je kwetsbare nek laat zien en de ander als meerdere beschouwt. De mate waarin we buigen, verschilt nogal per cultuur.

Japanners buigen bijvoorbeeld naar elkaar om hun respect te laten blijken. De betekenis verschilt afhankelijk van de hoeveelheid dat er gebogen wordt. De diepte van buigen hangt af van de relatie tussen de betrokken mensen. Zo is een buiging in een hoek van 5° niet meer dan een simpel goedendag. Een buiging in een hoek van 45° is echter een uitdrukking van respect als blijk van dankbaarheid of verontschuldiging.

Deze betekenis is duidelijk binnen deze cultuur. Maar het kan nog wel eens misgaan als Westerlingen dit gaan nadoen. Als de Japanner buigt en de Westerling beantwoordt deze groet door nét even dieper te buigen, voelt de Japanner zich verplicht om ook dieper te buigen. De Westerling, die dat niet snapt, wil hem weer overtreffen. Voor je het weet lig je beiden met je neus op de grond!

Er zijn ook culturen waar het niet wenselijk is om te buigen voor andere mensen. Moslims groeten met hun hand op het hart en geven daarbij een klein knikje. Buigen doen ze niet, want dat doen ze alleen voor God.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ha die ZV;

Buigen is gewoon een symbolische handeling uit beleefdheid of respect voor iemand of zijn prestaties. Dat heeft in de meeste gevallen niets met onderwerping of ongelijkwaardigheid te maken. Daar moet je dus niet zulke zware conclusies aan verbinden. Net zoiets als 'u' zeggen eigenlijk.
En wat er ook al geschreven mag staan; moet je eens opletten als je mij een pen en papier geeft.... ;-)