Hoe krijg ik lange, mooie nagels?

Ik wil lange nagels, maar ze breken altijd af! Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2K

Het beste antwoord

door elke dag je nagel riemen los te maken, en regelmatig vijlen, niet met een ijzeren vijl , dan goed je nagelriemen masseren met nagelriem olie..
en als je in het water moet met je handen huishoudhandschoenen dragen..
en als je blanke lak gebruikt er een druppel citroen aan toe voegen daar worden ze hard van..
ik zelf neem elke dag een zoutwaterbadje daar groeien mijn nagels super hard van...misschien een tip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hardere en sterke nagels zullen minder snel afbreken of omknakken. Veel vrouwen hebben te kampen met afbrekende nagels. Je stoot je tegen iets en weg is de nagel die eindelijk een beetje lang gegroeid was. Daarnaast kan het voorkomen dat je snel last hebt van haaltjes aan je nagels. Als je aan zo'n haaltje trekt, dan komt er soms een heel stuk nagel los, waardoor de nagel er niet mooier op wordt. Hieronder een aantal tips voor het versterken en verzorgen van de nagels, zodat je nagels harder, langer en sierlijker kunnen worden.

Gebruik een nagelverharder of een kleurloze nagellak. De nagelverharder of nagellak leggen een laagje over de nagel heen, waardoor de nagel minder kwetsbaar is. De nagels zullen harder aanvoelen en minder snel breken of omvouwen.

Zorg ervoor altijd een nagelvijl op zak te hebben, het liefst een glasvijl. Wanneer je een haaltje aan je nagel hebt, kun je dit er meteen afvijlen, waardoor alleen het ene kleine haaltje verwijderd wordt en niet een groot deel van de nagel. Je nagel krijgt de kans om ongestoord verder te groeien.

Vitamine B kan ervoor zorgen dat je nagels van binnenuit versterkt worden. Slik wat extra vitamine B bij (niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid) en kijk of je na een paar weken resultaat ziet.

Calcium zorgt voor sterke botten en ook voor sterke nagels. Gebruik gedurende een paar weken extra calcium en kijk of de conditie van je nagels verbetert.

Bescherm je handen tegen water. Wanneer je toch met je handen in het water of in het sop moet (buiten het normale douchen en handen wassen) gebruik dan plastic handschoenen. Water maakt je nagels erg week en kwetsbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik nail growth activator van essence (etos) potje kost nog geen 3euro en werkt supergoed, je nagels worden er steviger van enn krijgen een mooie glans.
Slik ook vitamine B, goed voor huid/haar/nagels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie, lange nagels zijn een teken van op en top vrouwelijkheid. Je kunt acrylnagels laten zetten, maar je kunt ook je eigen nagels op de juiste manier lang laten groeien en ervoor zorgen dat ze mooi blijven. Vaak splijten je nagels heel gauw als je ze lang wilt laten groeien. Hier staan enkele tips om prachtige lange nagels te krijgen en te behouden:

•Ga eerst aan de gang met je nagelriemen, gebruik een nagelriem remover creme in plaats van je nagelriemen omhoog te duwen met een scherp voorwerp.
•Vijl je nagels altijd vanuit één richting, de nagels worden zwakker en breken gemakkelijker als je de nagel vanuit twee richtingen gaat vijlen.
het vijlen van je nagels is goed, want je stimuleert de circulatie en daarmee het groeien van de nagel.

◦ De juiste manier van het mixen van je nailpolish is het flesje tussen je handpalmen laten rollen, schudden zal luchtbellen veroorzaken.
◦Gebruik een basecoat voordat je je favoriete kleur nagellak gaat toepassen en doe dit in dezelfde volgorde als met de naikpolish.
◦Zorg ervoor dat de eerste laag droog is voordat je een tweede laag nagellak gaat toepassen in verband met het krijgen van luchtbellen.
◦Vermijdt direct contact met chemische stoffen en een aantal huishoudelijke producten, gebruik tijdens het schoonmaken altijd handschoenen.
◦Gebruik een vochtinbrengende lotion voor je handen ‘s ochtends en ‘s avonds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee.
toen ik vitamine E en C kocht in bruisvorm bij de drogist groeide mijn nagels uit tot lange harde onbreekbare wapens. ik heb 19 jaar gebeten.
helpt echt dat spul.