Hoe werken van die paranormale misdaadprogrammas?

En dan heb ik het niet over CSI oid maar over bijvoorbeeld "Het 6e zintuig". Ze claimen dat dat programma echt helemaal waar is gebeurd enzo. Maar hoe kan dat dan, want die mensen die vertellen echt dingen die ze nooit hadden kunnen weten. Worden de kijkers dan gewoon voorgelogen?

Link het 6e zintuig http://www.rtl.nl/programma/hetzesdezintuig/home/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik denk dat er over de hele bevolking 2 soorten meningen zijn over deze programma's.
De ene groep geloofd wat dat deze programma's echt zijn en dat de makers ervan geld verdienen met hun paranormale gaven.
De andere groep (daar hoor ik bij) geloofd er geen drol van en denkt dat het allemaal commercieel is. Ik zie zulke programma's een beetje als een goochelshow. Je weet dat het nep is/ een truc is en toch snap je niet hoe het werkt. Het verschil is echter dat deze shows op televisie zijn en er tegenwoordig zoveel te verdienen is aan goedlopende tv shows dat het me waarschijnlijk lijkt dat de makers alles in scene zetten.

Welke van de twee meningen waar is kan helaas niemand je zeggen aangezien de makers altijd zullen beweren dat het waar is en de andere groep geen bewijs hebben. Je moet dus gewoon zelf een mening vormen en op je gevoel afgaan wat je van dit soort programma's vind.
Ikzelf denk dat als echt iemand zo'n bijzondere gave heeft, dat hij het zou gebruiken om zijn medemensen te helpen en niet om geld te verdienen met een tv programma.