Hoe krijg mijn messing kraan weer in de orginele messingkleur?

ik heb een messingkraan en een kookstel. Het messing is verkleurd en krijg het niet meer in de orginele messingkleur. Hoe kan ik dat weer goed krijgen?

Picture for question
een week geleden
TurfGraver
een week geleden
Is het vekleurd of gelakt?
Inekez1
een week geleden
Of verkleurd en gelakt? Als je de kraan in z'n geheel in een bak kokend heet water legt, laat de laklaag los (als die erop zit). Na het verwijderen van de laklaag kun je het metaal oppoetsen. Je kunt ook gewoon voor 2 tientjes een nieuw kraantje kopen van hetzelfde model.

Geef als eerste antwoord