33 weken zwanger maar fysiek en mentaal er hellemaal doorheen zitten.. tips..??

ik ben nu 33 weken en ik slaap al meer dan een week niet, ik ga allleen maar door mijn rug.. en heb superveel last van mijn bekken.. ik heb thuis ook nog een kleintje van 1,5 lopee, en het word me gewoon te veel me lichaam kan het allemaal niet meer aan... en ik ben bang dat al die stress en vemoeidheid slecht is voor de baby... graag tipss om te helpee...?? zullen ze me in het ziekenhuis kunnen helpen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zegt je verloskundige hierover?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik loop sowieso al in het ziekenhuis omdat me vorige kindje een afwijking heb en omdat het een tienerzwangerschap is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval weet je precies waar je deze vraag kunt stellen: bij je behandelend arts in het ziekenhuis. Niemand weet zo goed of 'ze' je in het ziekenhuis kunnen helpen, dan 'ze' in het ziekenhuis zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ninteddy: die cynische gedachte is ook bij mij opgekomen. Met de extra informatie (kindje met een afwijking) is het trouwens wel extra bizar dat ze eerder ingeleid wil worden, niet voor het welzijn van haar kindje, maar omdat de uitgerekende datum niet zo goed uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk allebij,, ik ben niet graag zielig en zeur niet graag tegen het ziekenhuis en mijn vriend,, voor de buitenwereld gaat het allemaal goed met mij.. alleen bij mij zelf persoonlijk niet echt.. en ik denk dat het mijn kleine man niet goed doet in de buik daarom wil ik eerder ingeleid worden, mijn vorige zwangerschap duurde 42 weken en ben daarna ingeleid.. ik voel en weet van mezelf dat ik dat nu egt niet red. mijn vriend moet wel naar het buitenland omdat hij geld in het laadje moet brenge omdat ik thuismoeder ben en ik door mijn vorige zwangerschap mijn school niet heb afgemaakt, heb ik zelf ook geen werk. ik ben 19 en hij 21 dus we verdienen al sowieso niet veel,, dus als hij voor zijn werk weg moet, en hij gaat zeuren tegen zijn werk van dat wil ik niet ben ik bang dat ie ontslagen word want hij heeft geen vaste baan.

Antwoorden (5)

als ik jou was zou ik morgen even een afspraak maken met je huisarts of met je verloskundige die kunnen je hiermee beter helpen en advies geven wat het beste bij jou past mocht het echt te erg zijn is er eenkans dat ze je alsnog naar het ziekenhuis sturen succes en veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dit met de verloskundige of gynaecoloog overleggen.
Is het bij de verloskundige bekend dat je last van je bekken hebt? Gebruik je al zo'n band (kan voor enige verlichting zorgen)

Ik kan me voorstellen dat het allemaal nog heftiger is als je nog zo'n kleintje hebt rondlopen. Van een kind naar twee is een grote overgang. Probeer zoveel mogelijk rust te pakken als je kindje slaapt. Dus niet als hij/zij slaapt nog snel even opruimen of de was doen. Lekker zelf ook gaan slapen / rusten.
Gezond eten is natuurlijk ook erg belangrijk. Zijn je bloedwaarden goed? Ik neem aan dat dit pas nog getest is.

Heb je hulp? Het kan soms enorm werken als een vriendin / moeder af en toe even een handje extra helpt. Bijvoorbeeld met het avondritueel. Jij kan dan even bijtanken. Of dat de kleine even meegenomen wordt voor een wandelingetje.
Je moet er voor zorgen dat je zoveel mogelijk rust krijgt, want straks heb je het al zwaar genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer je te ontspannen. Als je je druk loopt te maken over wat er allemaal nog moet gebeuren, dat je gestresst bent en of dit slecht is voor de baby en hoe het nu allemaal moet maakt je alleen maar nog gestresster. Organiseer hulptroepen, zorg dat aan de basisvoorwaarden is voldaan wat betreft de zorg voor je oudste en het huishouden. En laat de rest even voor wat het is.

Zijn er medische problemen (pijn, slapeloosheid): ga even langs je huisarts. Als je nl. niet (goed) slaapt kom je in een vicieuze cirkel van niet kunnen slapen-stress door vermoeidheid-piekeren daarover- nog meer stress- helemaal niet meer kunnen slapen.

Misschien kan je oudste een paar dagen bij familie/vrienden logeren? Dan kun jij je rust pakken (en dus niet het huishouden gaan doen!).

Oh ja, en hoe oud is je matras? Voldoet hij nog goed? Juist als je zwanger bent is een goed matras van groot belang. Als dat niet het geval is koop dan vandaag nog een nieuwe (als het kan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de huisarts! Laat je onderzoeken i.v.m. je bekken. Of bespreek het met je verloskundige.
Bekkeninstabiliteit komt erg veel voor en is erg pijnlijk. Zij kunnen je advies geven over houding en beweging en over de bevalling. Je moet ook aangeven dat je het niet meer redt en dan kan het zomaar zijn dat je geïndiceerd wordt voor thuishulp. Iemand die je wat uit handen neemt dat voor jou te zwaar is geworden. Ik had het ook in de laatste maand omdat mijn kind dwars lag. Ik werd toen wekelijks heerlijk gemasseerd door de fysiotherapeute.
Geef het aan en blijf niet doorploeteren. Ontspanning is zo belangrijk, vooral als je op het eind gaat lopen. Misschien eens praten met je moeder of kennissen/vriendinnen/ zusjes of zij niet eens jouw ander kindje mee kunnen nemen om iets leuks mee te doen en jou een beetje ademruimte/ ontspanning te bezorgen?
Meestal doen ze het graag en vinden ze het nog leuk ook.
Niet stoer door blijven gaan, je bent op het moment door de hormonen vooral al erg kwetsbaar en schaamje er niet voor om hulp te vragen. Echt, dit wordt door elke vrouw die het kent begrepen.
13 jaar geleden
Maak afspraak met je verloskundige/arts. Behalve dat probeer nu rust te nemen. Er is vast henmand in jouw omgeving die op je andere kind kan passen, je partner, je moeder of iemand die je goed kent. Je moet echt even heel goed voor jezelf gaan zorgen en rust nemen. Als je nu geen flinke stap terug doet worden de klachten zeker niet minder. Ik leef met je mee, ben 32 weken zwanger en heb ontsteking in heup die niet behandeld kan worden. Ja mag nu even vooral aan jezelf denken. De mensen om je geen snappen dat wel hoor.