kan ik bij 38 weken ingeleid worden omdat mijn vriend anders niet bij de bevalling kan zijn..??

ik ben nu bijna 33 weken en zwanger van de 2e,, en ik wil graag dat mijn vriend bij de bevalling is,, maar hij moet van zijn werk 3 weken naar het buitenland voor zijn werk,, hij is van week 39 t/m week 41 weg,, daarOm zOu ik heel graag met 38 weken worden ingeleid,, maar ben benieuwd of jullie weten of ze dat in het ziekenhuis een goede reden vinden om iemand inteleiden.

Mvg vivian

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou zonder medische reden je kindje geboren laten worden voordat het er klaar voor is? Serieus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie vind zijn werk nou belangrijker dan de geboorte van zijn kind :s en dan zou de kind zich aan de vader moeten aanpassen? no way
sterredag
13 jaar geleden
Sorry maar ik vind dit werkelijk onbeschofte reacties. Soms kan het namelijk niet anders, als hij de enige s die daar het werk kan doen bijvoorbeeld, en wat als hij nou naar amerika moet, of china, dan ben je ook niet zo een, twee drie ff overgevlogen. Voordat je een oordeel velt over iemands prive situatie, zou ik er eerst naar informeren hoe dat zit. En misschien heeft moeder wel helemaal geen werk en zal die er wel altijd voor het kind kunnen zijn. week 38 is trouwens een prima week voor een baby om wel geboren te worden, het wordt niet eens te vroeg genoemd. Beter kan je wachten natuurlijk, maar als je genoeg centen hebt is het vast mogelijk. Wil je wel uit 1 droom helpen, inleiden betekent geen garantie dat de bevalling daadwerkelijk begint en in Nederland doen ze dit echt niet zomaar.
sterredag
13 jaar geleden
O ja kleine toevoeging nog, wist je dat a.s. moeders niet in staat zijn psychisch een bevalling te vervroegen, maar soms wel in staat zijn hem uit te stellen. Als een moeder echt nog niet wil dat het kind geboren gaat worden, kan het soms zijn dat de bevalling echt wordt uitgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Week 38 is een prima week voor een baby om geboren te worden, dat is waar. Maar alleen in de zin dat het een prima week is als de ontwikkeling zover af is dat het kind vanzélf in week 38 geboren wordt. Er is een reden dat sommige, maar láng niet alle kinderen met 38 weken geboren worden: het ene kind is dan klaar om geboren te worden, het andere niet. Onbeschoft of niet, en ja, ik begrijp best hoe graag de moeder haar partner bij de bevalling wil hebben: ik begrijp er niets van dat je die wens voorrang geeft boven wat het beste is voor je kind. Je zal maar net een kind hebben dat er eigenlijk met 42 weken pas aan toe is om geboren te worden, dat is immers óók binnen de normale range. Dan ontneem je het bijna een maand ontwikkeling in de baarmoeder. Is dat het waard?
amigo
13 jaar geleden
ik vind de eerste reacties ook behoorlijk onbeschoft (al ben ik het wel met alle antwoorden eens dat je het niet zou moeten doen). Ik kan me voorstellen dat het een dilemma voor je is en dit forum is er toch juist voor om anderen te vragen om raad. Ik vind het zeer ongepast dat mensen je om die reden gelijk voor ontaarde ouder uitmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je vriend niet eens overleggen met zn baas of hij eventueel wat eerder terug kan komen of de werkzaamheden aan n ander over doen,of is dit iets wat hij zelf wil,dat de baby eventueel eerder geboren kan worden.dan zit je natuurlijk wel de eerste maand alleen met jullie baby en als er wat is kan hij je ook niet bijstaan dan.ik zelf zou wachten tot de baby zich vanzelf aanmeld voor de gewenste datum.alles wat t langer zit in de baarmoeder is beter voor t kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn er reacties weggehaald ofzo? Anders begrijp ik niet dat sterredag en mion de reacties onbeschoft vinden. De drie reacties daarvoor zijn alledrie volledig terecht en misschien nog wel niet eens hard genoeg. Bah.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nounou, ninteddy, zo kan ie wel weer. De vraagsteller zit gewoon met een dilemma. Daar kun je m.i. ook wel gewoon op antwoorden zonder in overbodige absurditeiten te vervallen die er hier helemaal niet toe doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
namens het moderatieteam: Er is n.a.v. een paar meldingen ingegrepen in slechts enkele reacties. Ieder heeft recht op zijn eigen mening. Het is wel de bedoeling respectvol met elkaar om te gaan.

Antwoorden (8)

Absoluut niet. Is ook niet iets wat je moet willen. Hoe natuurlijker de bevalling verloopt hoe beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ziekenhuis zal dit niet doen. Alleen voor medische redenen zullen ze een zwangerschap vroegtijdig afbreken. Inleiden doen ze alleen als je baby zeer veel te laat geboren dreigt te worden, of als er ander medische redenen zijn (bv als de vliezen zijn gebroken maar er geen weeen zijn).

Toegevoegd na 26 minuten:
De baas moet zijn trip maar verschuiven, hij moet [zwangerschaps]verlof aanvragen, of hij moet het missen. Kind eerder geboren laten worden is een beetje gek hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is minder risicovol om het werk eerder in te leiden of uit te stellen dan je kindje. Je kindje mist anders twee weken veiligheid en groei in jouw buik. Ik ben zelf 32 weken zwanger maar zou liever hebben dat mijn man zich zou aanpassen dan mijn ongeboren kindje. De verloskundige/gynaco loog zal niet op jouw verzoek ingaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De baas van je vriend vragen of hij later naar het buitenland kan. Dat lijkt me een betere oplossing. Ze wekken echt niet zomaar de bevalling op in het ziekenhuis als daar geen medische reden voor is. Logisch ook want zo goed is dat niet voor het kind en ook niet voor jouw. Een natuurlijke bevalling is nog altijd het beste. Succes straks met de bevalling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, alles gaat voor het kind!!!
zolang hij/zij het maar goed maakt, ze zitten er niet voor niks zolang!!
ennuh....een beetje werkgever geeft zijn werknemer vrij als het moment daar is hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je vriend? zou hij graag bij de bevalling zijn? Lijkt mij van wel maar kan er dan echt niks geregeld worden met zijn werk en moet hij ver reizen want een kind valt er over het algemeen niet zomaar uit, hij zou ervoor over kunnen komen.. en misschien beval je wel in week 38 of 42 dat kan ook. Mij lijkt het beter om de natuur zijn gang te laten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenzij je een voetbalvrouw bent en je man net voor de finale van de wereldbeker staat, zullen ze je niet inleiden.

Daar moet je heel blij mee zijn! Inleiden is geen pretje, weet ik uit ervaring (medische oorzaak, ook met 38 weken). Je krijgt allerlei hormonen in je lijf die niet bij jou horen, waardoor het allemaal veel heftiger kan gaan dan het eigenlijk zou moeten. Daardoor heb je weer veel meer kans op ingrijpen van de artsen. Uiteindelijk betaal je de prijs terug na de bevalling, als jij alleen met je kleintje thuis zit te herstellen, want je echtgenoot is dan in het buitenland voor zijn werk!
De eerste weken zijn heel belangrijk om samen binding te krijgen met het kindje. Elk kind is anders, dus er valt een hoop te ontdekken aan je nieuwe hummeltje.

O, enne, veel plezier met de bevalling! (Succes klinkt altijd zo zwaar, het is toch een bijzondere gebeurtenis.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind ook dat een beetje werkgever toch begrip moet hebben voor de situatie en iets regelt dat je vriend in die periode niet naar het buitenland hoeft. De geboorte van je kind is toch iets heel bijzonders waar een uitzondering voor gemaakt kan worden.

En als hij er niet bij kan zijn is dat heel jammer, maar geen reden om de bevalling in te leiden. Ik vrees dat ze daar niet in mee gaan en ik geef ze daarin gelijk.