Is dat raar?

k ben 22 jaar en wil echt heel graag kinderen alleen weet ik dat het nu nog niet gaat, wil dat pas als alles stabiel is en een leuke vriend heb waar het goed meegaat en dat is ook wel logisch maar toch ben ik er best vaak mee bezig. Ik weet namelijk als ik nu per ongeluk zwanger zou raken dat ik het weg zou laten halen omdat het nu nog niet kan en dat vind ik dan ook echt niet leuk maar toch hoop ik soms dat ik wel zwanger ben. En ik heb niet eens een vaste vriend op dit moment... is dat niet een beetje raar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dat is niet raar, en dat heet de biologische klok.
heel veel vrouwen krijgen op een bepaald moment een kinderwens.
Sterker nog: De biologische klok laat je dan echt dringend weten dat er een kind moet komen.
Op jouw leeftijd is dat doodnormaal.

Gelukkig zijn de meeste vrouwen zo wijs om die biologische klok te negeren, en eerst te zorgen voor een stabiele situatie, waarin het opvoeden van een kind vrantwoord is.

Kortom: Het is heel normaal, en gelukkig geef je aan dat je verstandig genoeg bent om eerst de juiste omstandigheden te creeeren voor een kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel wijs antwoord+

Andere antwoorden (4)

Raar is het niet, die gevoelens zijn niet leeftijdsafhankelijk, maar wel goed dat je je er bewust van bent dat je dan een stabiel leven moet hebben met een vaste vriend en een stabiele relatie.. raar is het dus niet, maar goed dat je erbij na denkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon weet dat je graag kinderen wil later maar zelf ook beseft dat dat nu nog niet aan de orde is..

Het is logisch dat het bijvoorbeeld wel gaat kriebelen als je kleine kinderen en baby's ziet, je kan jezelf het waarschijnlijk wel voorstellen hoe het kan zijn.. het is niet raar, zie het als een leuk toekomstperspectief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet raar, heb ik ook.. Dat is ook de reden dat ik een spiraaltje heb..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor is gewoon je biologische klok het is wel zo verstandig om te wachten tot je een goed diploma hebt en iemand die te vertrouwen is om het tot een goed einde te brengen ..

Toegevoegd na 6 minuten:
Alhoewel ik wel geloof in genen en dat vrouwen instinctmatig een man zoeken toch heb je nog altijd de keuze om er op in te gaan of niet.
Zelfde geld voor mannen die zeggen ik ga vreemd omdat het in mijn gene zit je hebt nog altijd de keuze om er op in te gaan.