Kan je door de prikpil heen zwanger worden?

ik gebruik al jaren de prikpil en heb iets langer dan 2 weken geleden gemeenschap gehad maar de laatste dagen ineens last van gevoelige tepels. Daar heb ik nog nooit last van gehad. Mijn darmen zijn ook een beetje aan het rommelen in mijn buik maar dat heb ik misschien wel vaker. Zou ik zwanger kunnen zijn of ligt het aan iets anders want ik kan niks anders vinden op internet wat er mee te maken zou kunnen hebben dan zwangerschap..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.3K

Het beste antwoord

De gewone pil biedt geen 100% garantie, ik neem aan dat het voor de prikpil niet anders is, dus er is een kans dat je zwanger bent, maar dat kunnen wij hier niet zien.

Ik raad je dus aan zo'n test te doen of even bij je huisarts binnen te wippen.

Toegevoegd na 29 minuten:
Oke, in aanvulling op de reactie hieronder:
Geen enkele anticonceptiemethode is 100% betrouwbaar (alleen onthouding).

Op de site waarvan ik hieronder het linkje neerzet worden de anticonceptiemiddelen op volgorde van betrouwbaarheid gezet.

De prikpil heeft hier niet de hoogste score op gebied van betrouwbaarheid.

http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=52
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hah leuk lang wippen

Andere antwoorden (5)

Als je het niet vertrouwt, kun je het best een predictor test uitvoeren. Van hieruit kan niemand zien wat er zich in jouw buik afspeelt.
13 jaar geleden
Ja, dat kan.
Geen enkel anticonceptiemiddel biedt 100% bescherming.

Zelfs een combinatie van een condoom en gebruik van pil, prikpil of spiraaltje levert in 1 op de heel veel gevallen een zwangerschap op.
Het enige dat werkt is geen seks, maar dat is geen optie, althans voor mij niet haha ;).

Ik zou voor de zekerheid een test doen en eventueel langs gaan bij je huisarts. Ik weet niet hoe oud je bent en of je dat misschien moeilijk vind, de huisarts heeft een beroepsgeheim en mag het aan niemand vertellen, ook aan je ouders niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA je kan zeker wel zwanger worden, ik heb jaren lang de prikpil gebruikt maar nog nooit zwanger geworden gelukkig.
Maar ik liep bij de gynaecoloog en ik vroeg toen een keer of het 100 % betrouwbaar was.
Toen zei de gynaecoloog nee geen 1 anticonceptie
is 100 % betrouwbaar.
Alleen de prikpil is wel het meest betrouwbare.
Want een spiraal en pessarium kan wel eens scheef gaan zitten en de pil vergeet je wel eens en condoom heb je niet altijd bij je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De prikpil is tegenwoordig niet meer het meest betrouwbaar, dat zijn vrouwelijke sterilisatie en het relatief nieuwe hormoonspiraaltje.
Hoi, ik gebruik ook de prikpil, al bijna een jaar en heb sinds drie maanden ook dat symptoom, ben zeker weten niet zwanger. Als je op internet zoekt kom je het ook vaker tegen. Als je het toch nog niet vertrouwt, doe dan alsnog een test.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan zeker zwanger kunnen worden van de prikpil,