Het eerste trimester van de zwangerschap duurt vanaf de eerste tot en met de 12e week van de zwangerschap. In deze tijd wordt de eicel bevrucht en gaat het zich delen. Na 12 weken is de embryo (vrijwel) helemaal compleet en hoeft het alleen nog maar te groeien en zich verder te ontwikkelen. Het eerste trimester van de zwangerschap is het trimester waarin het meeste mis kan gaan, er moet immers heel veel aangelegd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een trimester is een periode van 3 maanden. Dus voor een zwangerschap heb je 3 van die periodes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een trimester is een periode van drie maanden. In totaal duurt een gewone zwangerschap drie trimesters. Da's 3x3=9 maanden!