Wat te doen als je een super snoep alias vreetbui hebt + een kast vol met lekkers?

Ja... zwanger hé?
Ik wil dus niet snoepen :( of toch wel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ten eerste van harte gefeliciteerd.
Bewegen is ook een goede remedie. Ga lekker naar buiten om een stuk te wandelen. Adem diep in, neem een paar ferme passen en vermijd de supermarkt. Ook een paar baantjes trekken in het zwembad verricht wonderen. Zit je liever op de bank voor de TV. Dat mag, maar zap weg bij de snoep- en chipsreclames. Invloeden van buitenaf werken behoorlijk stimuleren op je eetlust. En dat wil je nu juist vermijden.
Nog een paar laatste tips om de vreetbuien in toom te houden

Tijdens zo’n neiging moet jezelf toch bedwingen. Je kunt het vergelijken met een golf. Het zwelt aan, maar zal ook weer afzwakken

Maak een plan voor jezelf wat je doet als je zo’n bui voelt opkomen. Wie kan je bellen, drink een glas water, ga naar buiten of sport.

Wat eet je als je echt trek hebt? Haal lekker fruit, meergranen crackers, sultana’s of magere yoghurt.

Haal niets lekkers in huis. Wel sober, maar je hoeft ook niet weerstand te bieden tegen die verleidelijke chocolaatjes.

Maar bovenal hou van jezelf. Je bent te leuk, te slim en vooral te verstandig om iedere keer in de valkuil van een vreetbui te trappen. Maar als dat een keer gebeurd, moet je ook niet te streng zijn voor jezelf. Vergeef jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Alles opeten en dan niet meer kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Moppie1982,

Allereerst gefeliciteerd !
Aanvallen zou ik zeggen, maar probeer ook gezonde dingen te snoepen !
Mijn vrouw is nu ook zwanger , heeft eerst een salmiaktik gehad, een week later mandarijnen, dan weer dit en dan weer dat.
Geniet ervan maar met mate ;)

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeii moppie1982, niet teveel salmiak he'? Niet goed voor het bloeddruk nu.
Ik zou niet snoepen. Nergens goed voor en de roes dat het echt lekker smaakt is maar kort.( en nee je beebje in wording hoef je niet voor 2 te eten) Wil je toch lekker zoet kauwen neem dan liever een stukje kauwgom. Ze zijn in alle smaken verkrijgbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst gefeliciteerd! Ja, lastig hoor. Probeer eerst een gezonde boterham te eten, 20 minuten wachten, daarna mag je de kast aanvallen. Bedenk wel, dat de kleine ook binnenkrijgt, wat jij eet en drinkt. Een kind van 1/2 jaar laat je ook niet teveel snoepen, dus nu ook niet, zou ik zeggen. Maar ik ken het wel, alleen had ik een "zuivel-tic"bij de eene, en een "fruit-tic" bij de andere. Hoe dan ook, geniet met mate, dan komt het wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het uit te stellen hoe vaker je iets uitsteld om niet te gaan eten ed lukt het je vanzelf een keertje door niet te eten of drinken.Zet je kookwekker 10 min. later wil je dan nog eten neem dan eerst een bakje vla.
Het is moeilijk wat ik ook weleens doe is het lekkers weggooien of weggeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die kast de koelkast is vol paprikareepjes, bloemkoolroosjes, wortelschijfjes, snoeptomaatjes, aardbeien en dat soort lekkers; doorgaan. Het is ook nog eens goed voor de baby en je stoelgang!
Andere prut zoals koek , spekjes en chocolade zou ik liever wat mijden.
Slecht voor het gebit en voor het figuur.
Gefeliciteerd trouwens!