Zorgen om klein zwangerschapsbuikje bij 4 maanden! Is dit terecht?

Mijn vrouw is erg bezorgd dat de baby niet hard genoeg groeit omdat ze vindt dat ze een te klein buikje heeft.

Ze was ervoor 1.72, 65Kg met maten 95 - 77 - 95
en nu met 18 weken: 69Kg, 100 - 100 -100.

Vraag: Is er reden tot bezorgdheid?

Ps. de ene dag lijkt het buikje groter dan de andere dag?

Wie kan haar steunen met ervaring :-)
alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtige buik. De ene heeft ook een veel dikkere buik dan de ander. Later in de zwangerschap gaat de buik pas echt groeien. Bij twijfel kun je altijd de verloskundige vragen, misschien dat ze een echo kan maken. Maar niet teveel zorgen maken hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kende iemand die in 9 maanden tijd slechts 5 kg aankwam, en volstrekt normale baby kreeg. Gefeliciteerd !

Het beste antwoord

Nee, veel vrouwen hebben bij 4 maanden nog geen grote, dikke buik. Dat de buik de ene dag groter is dan de andere dag, zou goed kunnen doordat de baby in een andere positie is gaan liggen. Maak je geen zorgen. Als je je echt zorgen maakt moet je even naar de verloskundigen gaan, die weten er alles over!

Maar alvast gefiliciteerd!

Toegevoegd na 18 seconden:
*Gefeliciteerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Met 18 weken heb je nog geen geweldig dikke buik. Dit is heel normaal. Staat ze onder controle van een verloskundige? Zij weet precies hoeveel de baby moet groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dit ziet er uit als 4 maand hoor... troost je vrouw hoor ik ben de hele zwangerschap 6 kg aangekomen.... duurde bij mij ook voordat buikje te zien was. Ze heeft nog 22 wk te gaan. Zacht maar bij maand 6

Toegevoegd na 1 minuut:
Zacht moet zijn wacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jou vrouw zich zorgen maakt kan ze beter overleggen met de verloskundige of eventueel de gynaecoloog, de laatste kan door middel van een echo de baby precies opmeten en vertellen of de grote van de baby overeenkomt met de lengte van de zwangerschap.
Ik als leek zou zeggen, keurig buikje!
Alvast van harte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is toch n heel mooi buikje,fantastisch.de ene vrouw komt meer aan dan de andere,word eerder dikker dan de ander.ik neem aan dat je al een echo hebt gehad en dat alles naar "wens"verloopt?meestal kan je ook nog n pretecho laten maken tegenwoordig.als je je zorgen maakt vraag je arts of vroedvrouw of zij eventueel weet of de baby goed op "schema"ligt.zij zal je vertellen dat die buik echt wel komt naarmate de zwangerschap vordert.
meestal groeit de buik na 3\4 van de zwangerschap heel erg hard.dan is de baby "klaar"en hoeft het alleen nog maar te groeien in gewicht.succes en veel plezier met jullie zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker bij een eerste kindje is het normaal dat je niet gelijk een enorme buik hebt. Ben je al eens zwanger geweest dan is de huid al eens opgerekt en kan je sneller dikker zijn.
Maar geloof me over 4 maanden zal ze nog eens diep zuchten en terug denken aan haar 4 maands buikje, dan is hij echt groter.
Maar met 4 maanden ben je , als het goed is, al onder controle bij de verloskundige, die hebben een goede kijk op zwanger buiken, meten die op en kunnen heel goed inschatten hoe groot de baby is.
Bij twijfel is er altijd de mogelijkheid tot een echo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen zorgen maken, ze is onder controle van een verloskundige en die laten haar niet zomaar lopen als hun vermoeden dat er iets mis zou kunne zijn met de groei van de baby.
Zelf was ik 8mnd zwanger en kreeg te horen, nou je mag wel eens aankomen meid!!!
Heb een pracht van een dochter gekregen, die precies volgens de "lijnen" groeit.
Vertrouw je het niet helemaal, dan ff de verloskundige bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat buikje is helemaal niet zorgelijk voor vier maanden, mooi juist! Vergelijkbaar met de buik van mijn schoonzus met vier maanden, en zij heeft een probleemloze zwangerschap. (Nu ruim zes maanden.)

Mocht ze zich toch nog zorgen maken: ook voor de irrationele onzekerheden tijdens de zwangerschap kun je terecht bij de verloskundige. Die heeft echt alle vragen al een keer gehad, en kan je vrouw vast wel verder geruststellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieverd, dit moet je hier niet vragen. De enige die je écht antwoord kan geven op dit moment is, na onderzoek, een verloskundige.

Hiermee moet je een afspraak plannen als je twijfels hebt.

Maar om nog een lekenantwoord te geven: de grootte van de buik is echt helemaal geen indicatie voor wel of niet goed verlopen van de zwangerschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zwangerschappen liepen andersom: ik kwam niet veel aan in kilo's, maar die buik was al snel enorm. Wat is normaal?!? Iedereen is anders.

Door een verhuizing kwam een vrouw bij ons in het dorp bij een andere verloskundige terecht. Ze was met negen maanden maar amper zichtbaar in verwachting. Naar het ziekenhuis voor de bevalling; zelf bleef ze volhouden dat ze een baby met een prima gewicht zou krijgen. En ja: met de meting in het ziekenhuis werd de baby geschat op 4 pond, maar na de bevalling bleek de baby 7 pond te wegen!

Nog een ervaring dichter bij: mijn moeder was in verwachting van mijn zus (tweede baby), en drie dagen voor de uitgerekende datum werd er aan haar gevraagd of het nou een jongen of meisje was geworden... ze kon nog steeds in haar minirokje. Zusje was 6 pond bij de geboorte.

De zwangerschap is een supermooie tijd met onzekerheden, maar vooral ook blije spanning. Je vrouw is zwanger, maar in verwachting ben je samen. Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vier maanden is nog helemaal niks ; je baarmoeder is dan nauwelijks groter dan een kleine meloen of een flinke grapefruit, en tenzij je brood- en broodmager bent, zie je daar eigenlijk niks van. Zij is echter vrij slank, op het magere af, dus het zou kunnen dat ze haar broeken inmiddels niet meer dicht krijgt. Maar echt een dikke buik, daar is het gewoon nog te vroeg voor.

Daarnaast zijn er vrouwen die vrijwel een hele zwangerschap van een normale grote bay uitdragen zonder dat je ooit een buik ziet, maar die zijn wel erg zeldzaam. Maar op de een of andere manier lijkt de wetenschap dat je zwanger bent ook wel van invloed op hoe dik je buik wordt. Sommige mensen lopen met 6 maanden al op alle dagen.

Over de grootte van de baby zegt de grootte van de buik helemaal niks. Wel de hoogte van de baarmoeder, die je met wat oefening en moeite kunt voelen. Die hoeft pas met een wek of dertig ter hoogte van je navel te zitten. En daarna, die laatste tien weken, dat is de periode dat je echt een flinke zwangere buik gaat krijgen.

Mocht ze echt inzitten over het formaat van haar buik of de ontwikkeling van de baby, dan kan ze zich het beste even laten geruststellen door de verloskundige of gynaecoloog waar ze voor haar controles onder behandeling is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn buik was bij 9 maanden nog niet is groot en de meeste dachten dat ik maar 4 maanden was dus niks om je zorgen te maken;)