Sinds wanneer ben ik zwanger als ik begin september ben uitgerekend?

Als ik begin september uitgerekend ben dan ben ik toch zwanger geworden in december en niet in november zaadjes kunnen geen maand overleven lijkt mij in je baarmoeder? Ik heb namelijk geen idee wat mijn cyclus precies was ik weet alleen mijn uitgerekende datum en dat is 5 september

een jaar geleden
2.8K
tinus1969
een jaar geleden
Wat was de datum van je laatste menstruatie?
tinus1969
een jaar geleden
Terugrekenend: uitgerekend op 5/9; eerste dag laatste menstruatie is 40 weken eerder, oftewel 9 maanden + 1 week. dat is ruwweg 30 november. Bevruchting heeft plaatsgevonden 38 weken voor 5/9, oftewel 9 maanden - 1 week, dus rond 12 december.
Anoniempje2022
een jaar geleden
29 november maar dat was van de pil dus niet een echte ongesteldheid en de pil was niet betrouwbaar die maand ben daarna niet meer ongesteld geweest
Anoniempje2022
een jaar geleden
Ik kan er dus vanuit gaan dat sperma niet zolang overleefd (een maand)
Ritsuka
een jaar geleden
Sperma kan niet zo lang overleven
Thecis
een jaar geleden
Er zijn zeldzame gevallen waarbij sperma uitzonderlijk lang overleefd heeft. Dat kan tot 1 maand, maar is zeer, zéér zeldzaam.
De grote vraag is gewoon wanneer er rond die tijd gemeenschap is geweest.
Anoniempje2022
een jaar geleden
30 oktober ongesteld van de pil toen 7 november gemeenschap 29e weer ongesteld van de pil maar die was niet helemaal betrouwbaar omdat ik de pil vergeten ben in november (week 1) en met de echo’s is gebleken dat ik dus 5 september uitgerekend ben ik hield in december niet bij wanneer ik gemeenschap had wel was ik die maand gestopt met de pil
tinus1969
een jaar geleden
@anoniempje2022, klopt dus toch? Bevruchting op of rond 12 december; je slikte niet de pil en je hebt sex gehad in die maand.

Antwoorden (1)

Obv uitgerekende datum van 5 september ben je rond 12 december bevrucht.
een jaar geleden
Anoniempje2022
een jaar geleden
Dankjwel Tinus!