Seks in de stopweek maar daarna niet verder gaan met de pil, kan je dan zwanger zijn?

Enkele keren in de week van de stopweek seks gehad, echter bewust ervoor gekozen om niet met de pil verder te gaan dmv stemmingswisselingen, gewichtstoename etc. meteen wel gevreeën met condoom. Kan je van die keren in de stopweek dan zwanger zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Als jij stopt met de pil, dan ben je niet meer beschermd. Er is dus een risico op zwangerschap.
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Maar dat is pas het geval ná de stopweek, als er geen eisprong meer wordt tegengehouden omdat er geen pil meer wordt geslikt. Volgens mij het is niet mogelijk dat vraagsteller tijdens de stopweek zwanger is geraakt.
Ook een condoom beschermt tegen zwangerschap. Als je deze goed gebruikt: bijna net zo goed als de pil. Dus zelfs als je NA je stopweek vrijt - zonder pil, maar met condoom - is de kans dat je zwanger wordt heel erg klein.