Zijn er dames die ondanks het gebruik van de prikpil, toch zwanger zijn geworden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
Amadea
3 jaar geleden
Het kan gebeuren dat de prikpil niet goed gezet wordt. Daar zijn zwangerschappen door ontstaan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
O echt, dat had ik nog niet eerder gehoord dat het verkeerd gezet kon worden?!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zelf ook om redenen een aantal jaar de prikpil gehaald.
Huisarts zei dat de meest voorkomende fout de datum was: om de 3 maanden moet om de 12 weken zijn. Houd je 3 maanden aan; krijg je de prik eigenlijk een weekje te laat. Dit leidt ook tot zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hhmmm..... de assistente maakt altijd een nieuwe afspraak meteen weer over 3 maanden!
LeonardN
3 jaar geleden
"Hhmmm..... de assistente maakt altijd een nieuwe afspraak meteen weer over 3 maanden!" Niet zo gek dat mensen het niet snappen: https://www.anticonceptie.nl/veelgestelde-vragen/prikpil/depo-provera/
Als er meer dan 89 DAGEN zitten tussen twee Depo-Provera injecties, moet de arts eerst vaststellen of je niet zwanger bent. Daarnaast moet je de eerste 14 dagen na de injectie aanvullende maatregelen nemen om zwangerschap te voorkomen (bijvoorbeeld een condoom). https://www.anticonceptie.nl/product/prikpil/depo-provera/
Depo-Provera is een oestrogeenvrije anticonceptiemethode die je 12 WEKEN beschermt tegen zwangerschap. Je hoeft daardoor maar één keer in de 3 MAANDEN aan anticonceptie te denken. Je arts dient dit type prikpil via een injectie in je bilspier toe. 89 dagen = 89 dagen
12 weken = 84 dagen
3 maanden = vaak >90 dagen (alleen februari/maart/april = 89 dagen) Als er 3 maanden tussen zitten, zitten er vaker wel dan niet, meer dan 89 dagen tussen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, misschien toch de 0,2 % verklaard op GV ;-))

Antwoorden (1)

Ja, dat kan: 2 van de 1000 vrouwen per jaar wordt met de prikpil toch zwanger
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankje, ik vind deze sites met info inderdaad ook. Maar hoor of lees zo weinig verhalen van vrouwen die het ook is overkomen. Ik gebruik het al 11 jaar namelijk en heb nu voor het eerst menstruatiepijn en heb 1 dag klein beetje gevloeid, dit kan bij gebruik van prikpil horen maar nog nooit in 11jaar gehad dus.
LeonardN
3 jaar geleden
Dat je het weinig hoort is omdat DUS
1. maar 2 van de 1000 vrouwen DIE de prikpil gebruiken het overkomt.
2. DAARNAAST gebruikt minder dan 2% van alle vrouwen de prikpil.
https://www.rutgers.nl/sites/rutgersnl/files/PDF-Onderzoek/zwangerschapenanticonceptie1.pdf De kans dat je dus iemand kent (van iemand hoort) die zwanger is geworden tijdens het gebruik van de prikpil is nihil. De kans dat iemand zwanger is geworden tijdens gebruik pil zal hoger liggen omdat dat rond de 30% van de vrouwen betreft. Zo hoor je ook weinig van mensen die zich verongelukken met basejumpen. Er zijn er zo weinig van die het doen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Haha, ja dat is waar inderdaad!!