Kan ik alsnog zwanger zijn, ondanks het nemen van de morning after pil en eenmalig ongesteld worden?

Ik heb na onveilige seks binnen 24 uur een morning after pil genomen. Ik werd een paar dagen daarna ongesteld dus dacht dat het wel goed zat. Nu is het 6 weken later en ben nog steeds niet opnieuw ongesteld geworden. Kan ik alsnog zwanger zijn, ondanks het nemen van de morning after pil en eenmalig ongesteld worden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
3 jaar geleden
Door de MAP zijn je hormonen van slag
tinus1969
3 jaar geleden
Heb je een test gedaan?
ikke1975
3 jaar geleden
Was het wel echte ongesteldheid? (zoals je normaal altijd hebt). Ga anders voor de zekerheid naar de huisarts.
zie bijgevoegde info

Antwoorden (1)

Dus je werd al een paar dagen na de MAP ongesteld? Dan zou je al aan het eind van je cyclus zijn geweest toen je gemeenschap had. Dan is de kans sowieso al kleiner om zwanger te raken.
Dat je eenmalig ongesteld bent geworden en nu al 6 weken niet, dat kan te maken hebben met de MAP. Het is een hormonen-bom waar je lijf flink door van de leg kan raken. Je hele hormonen huishouding is even door de war. Ik denk dus dat het daarmee te maken heeft.
Maar heb je inmiddels een zwangerschapstest gedaan? Dan weet je ook meer.