Ja, dat is wel degelijk mogelijk. Ook het spiraaltje heeft - net als alle goede voorbehoedsmiddelen - een betrouwbaarheid van tussen de 95 en 98 %. Het enige voorbehoedsmiddel dat 100 % werkt is het celibaat. Een spiral met hormonen (Mirena) en net weer effe betrouwbaarder dan een alleen mechanisch spiraal.

Daarnaast is met een spiraal de kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen iets vergroot, dus moet je altijd alert blijven als de menstruatie uitblijft (behalve dan weer bij de Mirena,want die kan de menstruatie volledig onderdrukken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is mogelijk. Geen enkel anticonceptie middel, behalve geheelonthouding, is 100% effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel degelijk mogelijk dat je zwanger kan worden door een spiraaltje zelfs door de pil .....

Eingelijk is t al eerder gezegd gewoon geen sex hebben dan weet je zeker dat je niet zwanger wordt