De melkproductie komt op gang door hormonen.
Als daar, om welke reden dan ook, een storing optreedt kan de dokter extra hormonen geven.
Maar of hij / zij dat doet hangt af van vele factoren.
Gebeurt bij mijn weten dan ook maar zelden.
De mekgift op gang brengen zonder dat er een zwangerschap is geweest kan ook, en dan is de dosis hormonen nog wat hoger dan alleen maar bij een 'ondersteuning'.
Het antwoord op je vraag is dus: ja, maar er moet een wel heel goede reden zijn voor een arts daaraan begint.
5 jaar geleden
Ja dat kan, en er zijn ook bepaalde medicijnen die de melkproductie stimuleert als bijwerking, zelf gebruik ik ook medicijnen die mijn melkproductie beinvloed als bij werking, waar door ik mij minstens 4x per dag moet kolven, om dat anders het melk spontaan begint te lopen.