Na hoeveel maanden zwangerschap kun je een DNA-test doen?

Ik heb in de afgelopen 5 weken met 2 mannen onveilige seks gehad, en ik heb vanmorgen een zwangerschapstest gedaan en die was positief. Ik wil het kind wel houden, maar ik wil wel weten wie de biologische vader van het kind is. Na hoeveel maanden kan een DNA-test worden gedaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wacht liever tot na de bevalling, zo'n test verhoogd de kans op een miskraam.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sowieso zijn dergelijke testen natuurlijk niet primair bedoelt om te kijken wie er met wie naar bed gaat ; wel zo handig als je af en toe een beetje de benen bij elkaar houdt als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Hier kan toch alleen maar ellende van komen ?
En zijn er nog consequenties voor de zwangerschap als degene die de vader is je niet bevalt ?
Je kunt wellicht ook rekenen ; degene met wie je twee weken voor je verwachte menstruatie naar bed bent geweest, is vrijwel zeker de vader.

Antwoorden (1)

Dat kan vanaf 9 weken tot einde van de zwangerschap, indien de niet-invasieve test gebruikt wordt. Hierbij wordt het foetaal DNA van de baby geïsoleerd uit het bloed van de moeder.
De invasieve test kan vanaf 11 weken. Voor het afnemen van DNA van de baby wordt dan een gynaecoloog in het ziekenhuis ingeschakeld die vlokken afneemt. Maar daardoor ontstaat een verhoogd risico op complicaties en een miskraam.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die site heeft een heel eng, commercieel aura....maar de informatie klopt.