Kan een vrouw die in coma ligt een zwangerschap doorstaan?

Als je als vrouw tijdens de zwangerschap in een coma raakt, blijft de baby leven in de buik ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, zie artikel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welk artikel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, mijn antwoord is weer eens verplaatst door redactie als zijnde een opmerking....maar hier kan ik de link dus niet geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/45862/Duitse_vrouw_in_coma_baart_kind_.html
Dan maar even knippen en plakken

Het beste antwoord

dat is reeds vaker voorgekomen en de baby's die zijn geboren hadden geen afwijkingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Fysiek is dat geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. De baby ontwikkeld zich lichamelijk en groeit verder normaal wanneer de moeder in coma ligt
De moeder kan natuurlijk niet aangeven wanneer ze voelt dat er iets niet normaal aanvoelt of geen beweging meer voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is idd goed mogelijk en is reeds meerder malen voorgekomen.
Voorwaarde is,dat ze wel een goede verzorging en de goede voeding krijgt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Omdat wanneer je in coma ligt jouw lichaam in principe (hangt wel af wat de coma heeft gevoorzaakt en of er nog overig letsel is) gewoon blijft doorwerken, mits aan de primaire levensbehoeften blijft worden voldaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn tante is zoiets het geval geweest. Tijdens haar zwangerschap kreeg ze zo'n ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging, dat ze in coma raakte. In het ziekenhuis werd ze goed verzorgd, en een aantal maanden daarna heeft ze, nog steeds in coma, een zoon gebaard (de weeen zorgen ervoor dat het kindje eruit geperst wordt). Een aantal weken erna, kwam ze uit haar coma. Ze heeft er zelf helaas wel wat aan over gehouden (geheugenverlies), maar het kindje is gewoon gezond.