De kans dat de bevruchtte eitjes overleven is vrij klein, daarom worden er altijd meerdere ingebracht. Misschien omdat de behandeling vrij duur is neemt men het zekere voor het onzekere en zorgt men ervoor dat de kans dat er minimaal eentje overleeft gemaximaliseerd wordt. De prijs dat daarmee de kans op meerlingen ook groter wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat er meerdere eicellen bevrucht worden zodat de kans op een zwangerschap groter is.