Is er ooit een tweeling geboren in twee verschillende jaren of zelfs een verschillende eeuw?

Bijvoorbeeld de eerste baby wordt om 23:59 uur in 1999 geboren en de andere baby om 0:02 uur in 2000. Is dit wel eens voorgekomen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Menselijke baby's!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Ja dat is gebeurd:

Het eerste kind dat in Berlijn in het derde millennium is geboren, heeft een broertje dat op 31 december 1999 is geboren. Het kind kwam om één minuut na middernacht in het St. Jozefziekenhuis in de Duitse hoofdstad ter wereld. Om vier minuten voor middernacht aanschouwde zijn tweelingbroertje al het levenslicht.
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Raar dat een kwaliteitskrant als Trouw een fout maakt in dat artikel. Het derde millennium is immers begonnen op 1 januari 2001.
Poet
9 jaar geleden
Maar het eerst millennium begon toch op 1 jan 0000? Het derde dan dus toch op 1 jan 2000?
Antoni
9 jaar geleden
Nee, een jaar 0 is er nooit geweest. Iedereen begint toch te tellen bij 1? Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Millennium en http://nl.wikipedia.org/wiki/Millenniumkwestie, waar onder meer dit is te lezen: "Naar analogie van het feit dat iemand die op 1-1-1 werd geboren zijn tiende verjaardag op 1-1-11 zal hebben gevierd, moeten we onze decennia (en evenzo onze eeuwen en millennia) tellen vanaf het tijdstip 1-1-1 00:00; dit is de sleutel tot de oplossing van de millenniumkwestie. Het eerste millennium eindigde op het tijdstip 31-12-1000 24:00 = 1-1-1001 00:00; er waren 1000 jaren voorbij sinds het (geëxtrapoleerde) begin van de jaartelling. Dit is dus het tijdstip van de eerste millenniumwisseling. Analoog is 31-12-2000 24:00 = 1-1-2001 00:00 het tijdstip van de tweede millenniumwisseling." en "Het bereiken van een mooi rond getal, zoals het jaar 2000, kan als een bijzonder moment ervaren worden. Zo'n rond jaar is echter niet het begin van een nieuwe periode, maar het laatste jaar van een periode. Pas als dat jaar voorbij is, begint een nieuwe periode. Soms wordt daarbij echter vergeten dat die periode pas aanbreekt als het getelde jaar voorbij is, en wordt gedacht dat die nieuwe periode al aanbreekt bij het begin van het getelde jaar. Zoals bij tellen bij het bereiken van het getal 10 een tiental geteld is, zo is inderdaad bij het tellen van de jaren, met het jaar 2000 een duizendtal geteld: 2000 is daarmee het laatste jaar van het millennium. De veronderstelling dat de overgang van het tweede naar het derde millennium van de christelijke jaartelling plaatsgevonden zou hebben op 1 januari 2000 in plaats van op 1 januari 2001 wordt wel de millenniumvergissing genoemd."

Andere antwoorden (1)

ja mijn nichtjes zijn geboren prescies op die tijd alleen de 2 is 15 min later ofso geboren