Als je één dag voor je menstruatie gemeenschap hebt en bevrucht wordt, word je de dag daarna dan nog ongesteld?

Of is de kans dat je een dag voor je menstruatie zwanger raakt heel klein?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.3K

Het beste antwoord

De kans dat je één dag voor je je menstruatie *verwacht* (je kan het mis hebben) zwanger raakt, is zeer klein. De kans dat je menstrueert terwijl je zwanger bent is ook zeer klein.

Maar allebei zijn ze wél mogelijk!

In de praktijk: als je verwacht morgen ongesteld te worden, vandaag seks hebt, en morgen volgens verwachting ongesteld wordt, is de kans zó microscopisch klein dat je zwanger bent, dat je er redelijkerwijs van uit kan gaan dat je dat niét bent.

Maar dat kan alleen achteraf: vooraf kun je niet weten dat je ook echt ongesteld zal worden op die dag, door omstandigheden kan je eisprong later zijn, bijvoorbeeld de dag voordat je ongesteld denkt te worden. Dat merk je dan later, als je twee weken later ongesteld wordt (niet zwanger) of helemaal niet meer ongesteld wordt (zwanger).

Hier moet je dus nooit mee gokken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan word je waarschijnlijk wel ongesteld, omdat het langer duurt dan één dag voor het eitje om te nestelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wordt je gewoon ongesteld. De eisprong is namelijk al lang geweest (meest vruchtbare tijd) en een dag voor je menstruatie kan die zich niet meer innestelen! Je wordt dus ook niet bevrucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan je zien wanneer je vruchtbaar bent.
Je hoeft alleen je laatste menstruatie en je cyclus aan te geven.

http://www.predictor.nl/content.asp?page=641
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee nee nee, dit is bedoeld voor vrouwen die zwanger *willen* raken. De periode die dat tooltje uitspuugt, is de periode dat je de *grootste* kans hebt om zwanger te raken, niet de *enige* kans. Als je *niet* zwanger wilt raken, is dit één van de meest onbetrouwbare methoden die er bestaan. Überhaupt al, maar zeker op de manier van Predictor, die alleen de dag voor de eisprong en de dag ván de eisprong aangeeft, en dan alleen voor vrouwen die supergemiddeld zijn. In de praktijk kan je eisprong dagen eerder of later zijn, en bovendien is het óók nog mogelijk om zwanger te worden van seks tot een week vóór en tot een uur of twintig ná je ovulatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow ok. Dat wist ik niet. Goed om te weten. Thanks!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan! Je bent ook niet de enige die deze fout maakt hoor, maar ik wilde het wel even zeggen, om te voorkomen dat mensen die het lezen het idee krijgen dat je aan anticonceptie kunnen doen door periodieke onthouding van twee dagen per maand.
volgens mij duurt de hele bevruchting ook wat langer dus je kan gewoon ongesteld worden, daarnaast kun je zelfs ongesteld worden als je al langer zwanger bent.. somige vrouwen zelfs de hele zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je nooit, meestal heeft je lichaam wel een vast ritme (cyclus), maar t kan soms n btje afwijken, bijv door weersomstandigheden.. dus de kans is klein, maar wel aanwezig.