Dan gaan de longen open
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat is om de longen te ontplooien, de longblaasjes moeten gevuld worden met lucht, zodat er zuurstofoverdracht kan plaatsvinden. Het is een instinct,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang de baby in de buik van zijn mama zat, hoefde hij niet zelf te ademen. Dat deed zijn mama in zijn plaats. De baby kreeg zuurstof via de navelstreng.

Na de geboorte moet de baby zelf ademen. Zijn mond, neus, luchtpijp en longen gaan open en vullen zich met lucht. Het eerste wat je hoort is die baby-schreeuw. Die wil zoveel zeggen als "ik adem!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babies worden aangeslagen, dat is zo verkeerd... Dat niemand dat snapt, dat is zo jammer...

Toen onze kinderen geboren weren, hebben we ze zachtjes op de buik van de moeder gelegd... Warme, stille en donkere omgeving hadden we gemaakt... En in die tussenperiode dat het kind over TWEE methoden tot zuurstof heeft, lieten wij het kind bewegingsloos liggen op de borst van de moeder... We lieten het kind de tijd om geboren te worden en om ZELF te gaan ademhalen, dus om het kind zelf te laten beslissen: Ja ik begin aan een leven op aarde... Dat deden wij met al onze kinderen... En ik zeg je dat onze kinderen niet huilden, die begonnen gewoon te ademen en bleven er gewoon bij, de ogen open en volkomen tevreden en blij...

Als je er meer over wilt weten dan verwijs ik je naar Frédéric Leboyer en zijn boek: Geboren worden zonder pijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedere baby huilt direct! Het belangrijke is ook niet het huilen, maar die eerste grote ademtocht om de longen werkend te krijgen.

Waarom er dan toch veel baby's direct huilen: Zou jij niet huilen als je je hele leven had doorgebracht in een comfortabel warm bad, en vervolgens met je hoofd door een veel te nauwe tunnel een andere wereld in werd geperst die koud is, waar allemaal herrie is die je niet eerder hebt gehoord en waar het licht véél te schel is voor je ogen, die gewend zijn aan altijd duisternis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die tunnel, dat licht... handen die naar je reiken.. waar heb ik dat toch meer gehoord... ;) :P
Stel je de situatie eens voor,je zit lekker veilig,warm en donker in je holletje en opeens wordt je in het schelle licht geplopt e1 je hoort plotsklaps allemaal harde geluiden en je ziet allerlei vreemde dingen. Wat zou jij doen/(En heb je waarschijnlijk ook gedaan!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie link!
http://www.simonodil.com/nl/kids/faq/faq_kids/mybody/welkom_op_wereld/welkom_05.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwaartekracht! Kou! Licht! En het veilige plekje is opeens weg!

Eigenlijk toch best zielig voor die babytjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat de baby voor het eerst zelfstandig ademhaalt komt er voor het eerst lucht door de luchtpijp en de longen, dit geeft behalve een schrikeffect ook een pijnlijk gevoel, hierdoor huilt de baby