Heb heel veel ibuprofen ingenomen wist niet dat ik zwanger was hoe groot kan de schade op lopen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan je beter even aan de huisarts vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
deze vraag kan jij het beste voorleggen aan je huis arts,
deze is de deskundige op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is 'heel veel' trouwens in dit verband?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11 in 4 dagen ziek zijn geweest met koorts boven de 40 graden

Antwoorden (1)

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het gebruik van ibuprofen tijdens de zwangerschap schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind.
Gebruik van ibuprofen in de vroege fase van de zwangerschap geeft meer risico op miskramen, hartafwijkingen bij de foetus en gastroschisis (een aangeboren afwijking van de buikwand). Ibuprofengebruik later in de zwangerschap kan aanleiding geven tot weeënremming en verlenging van de bloedingstijd bij de moeder en tot voortijdige sluiting van de ductus arteriosus Botalli, pulmonale hypertensie, bloedstollingsstoornissen, een gestoorde nierfunctie en nierinsufficiëntie bij de foetus. I
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oftewel: even langs de huisarts/verloskundigenpraktijk en het allemaal goed laten controleren!