Eerste pil ong. 8 uur later ingenomen dan normaal, nu niet gelijk beschermd?

Ik heb mijn eerste pil in de eerste week te last genomen. Ik neem normaal mijn pil rond 11 uur 's avonds maar ik ben hem vergeten dus heb ik hem om 8 uur 's ochtends genomen. Ben ik nu niet gelijk beschermd tegen zwangerschap? Want ik zit binnen de 12 uur dat je hem 'mag vergeten', dus ik weet het niet zeker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
24.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
binnen 12 uur inderdaad, dan zit je nog goed

Antwoorden (2)

Is het minder dan 12 uur geleden dat je je Pil normaal moest nemen? Dan kan je ze nog innemen en is er niets aan de hand. Als je je pil bijvoorbeeld altijd om 22 uur inneemt en je vergeet het 's avonds, dan kan je nog tot 10 uur 's ochtends het vergeten tabletje innemen zonder dat de betrouwbaarheid verminderd is. Verder moet je de pilstrip op het normale tijdstip innemen. Meestal betekent dit, dat er op die dag twee pillen moeten worden geslikt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het is minder dan 12 uur geleden. Dankjewel voor de info!
Hallo xJoy,
Het klopt inderdaad dat het niet uitmaakt als je je pil minder dan 12 uur te laat inneemt. Op onderstaande website is een handig overzicht te vinden per merk wat je moet doen als je de pil bent vergeten. Mocht het onverhoopt nog een keer gebeuren.