hoe goed werkt de enthinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15?

Ik heb een paar dagen geleden onveilige seks gehad. Ik zit wel aan de pil zoals hierboven vermeld, maar nu vraag ik me af hoe goed die nou echt werkt daar tegen? Ik zat op dat moment ongeveer twee weken na mijn menstruatie, en ik ben op het moment al de hele dag misselijk en duizelig, iets wat ik normaal nooit echt vaak heb.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat is van de stress, als jij volgens bijsluiter slikt is er niet veel aan de hand
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe lang ben je in totaal aan de pil? Vergeet je deze wel eens?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan deze zit ik al zo een 3/4 jaar. Ik ben m deze maand wel twee keer vergeten, maar de volgende dag wel zo snel mogelijk geslikt, maar dat was dan pas in de avond. Verder ben ik twee maanden geleden een maand gestopt, en daarna bij de eerste menstruatie dag gelijk weer geslikt. Het zou inderdaad de stress ook kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zwangerschaps test is een manier om het zeker te weten

Antwoorden (1)

Ethinylestradiol/ levonorgestrel is de zogenaamde microgynon. Dit is een van de oudste en meest gebruikte anticonceptie pillen in Nederland. De pil heeft bewezen goed betrouwbaar te zijn. De pil is voor meer dan 99,9% betrouwbaar;100% betrouwbaarheid bestaat niet in de geneeskunde.
Als u de pil volgens voorschrift heeft ingenomen, dan is de kans dat u nu zwanger bent dus bijzonder klein.

Als u nog meer zekerheid zou willen, dan kunt u een zwangerschapstest overwegen. Daarvoor moet u dan wel wachten tot 2 weken na de onveilige seks.