Zwanger Ik wil/MOET stoppen met roken heeft iemand nog tips?

Hallo, ik ben in verwachting en ik moet stoppen met roken ik WEET dat het niet goed is voor het kindje en tot nu toe is het me nog niet gelukt... ik vind het zo moeilijk. vaak lukt het me wel van "nee niet doen!" maar ook raak ik er soms gestresst van en dan grijp ik toch naar die ene sigaret heeft iemand nog tips? Ik wil zooo graag stoppen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Sterk zijn denk aan het kindje dat in jouw groeit!
Zoek afleiding, schoonmaken , even naar buiten, de was doen, op goeievraag leuke vragen beantwoorden, ga op je werk bij de niet-rokers staan!(klein grapje) Leg het geld weg wat je normaal uit zou geven en denk dan aan de leuke kleertjes die je ervan kan kopen!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ben je al moeder of is dit je eerste kindje?
Het kan best helpen om eens naar je kindje te kijken, straks heb je er nog zo'n ééntje bij en daar wil je toch alleen maar het aller aller beste voor!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja ik ken het probleem, mij heeft het geholpen door aan mijn ongeboren kindje te denken .
stel je voor het zit daar heerlijk beschermt in je buik en telkens als jij een sigaret opsteekt krijgt die kleine een hijs daar van mee , in gedachten zie je het dus voor je dat je kleintje als het ware zegt , al kan het nog niet praten , mama stop daarmee want ik heb het zo benauwd.

je zou je kleine toch overal voor willen beschermen , ja toch en toch ben jij dan degene die wat doet wat absoluut niet goed is voor dat kwetsbare ongeboren kindje
als het geboren is stop je toch ook geen sigaretje in het mondje absurd zou het zijn maar nu gebeurd het wel
meteen stoppen aub in naam van het ongeboren kindje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel simpel, voed jezelf op.
Je gaat het kind straks toch ook niet een koekje geven omdat het zo graag een koekje wil, of omdat het gestrest is.

Je mag gestrest zijn, je mag je naar voelen, boos zijn, verdrietig zijn of wat dan ook. Dat hoeft niet weggestopt achter een sigaret.

Wees streng en rechtvaardig, beloon goed gedrag. En geef jezelf de ruimte te voelen wat je voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze heb ik toevallig pasgeleden gehoord, en schijnt verschillende vrouwen te hebben gelopen. Hij is wel wat cru:

"je blaast toch ook geen rook in het gezicht van een baby!" (citaat van een zwangere vrouw die het zelf moeilijk vond om te stoppen)

Iedere keer dat je een sigaret wilt, stel je je dat beeld voor. Een kleine baby in een wiegje, slapend, met zo'n heerlijk onschuldig gezichtje. Dan stel je je voor dat je een trek neemt van je sigaret, en dat uitblaast in het gezicht van de baby. Hoe de rook dat gezichtje bereikt, en hoe die baby reageert als de rook de luchtwegen binnenkomt. Gaat kuchen, wakker wordt en begint te huilen.

Als je je dat zo gedetailleerd mogelijk voorstelt, heb je kans dat je zo walgt van het idee dat je weerstand kunt bieden aan die sigaret. Het maakt namelijk concreet waarom je wilt stoppen: voor je kind!

Zoals ik al zei, het is wel wat cru. Maar ik weet van verschillende vrouwen dat dit ze heeft geholpen. Hopelijk helpt het ook bij jou!

Overigens: ik vind het ontzettend goed van je dat je deze vraag stelt! Roken is een serieuze verslaving, ik vind het hartstikke goed dat je alles eraan wilt doen om toch te stoppen voor je kind. Zeker omdat je best wat commentaar kunt krijgen op deze vraag van mensen die je veroordelen, ik vind het dapper van je.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeg laat een echo maken, desnoods gebruik je je echo als achtergrond op je mobiel. Elke keer als je wilt roken kijk je naar de echo en je hebt gelijk geen zin meer om te roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind van een rokende moeder is lichter gemiddeld dan bij een niet rokende moeder...

Alan Carr, stoppen met roken... Dat is het meest succesvolle programma of boek dat je kunt volgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je zwanger bent en een kindje verwacht lijkt me genoeg motivatie om er linea-recta mee te stoppen.

Welke motivatie is nou beter dan de gezondheid van je eigen kind, wat je er eigenlijk mee zegt is dat je roken belangrijker vind dat de gezondheid van je kind, belachelijk!

Toegevoegd na 52 seconden:
* Dan de gezondheid van je eigen kind, belachelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hey ik ben nu zelf 24 wkn zwanger en heb nog een maand gerookt toen ik wist dat ik zwanger was(wel stukken minder)
maar ik heb zelf een neefje met zware astma hij heeft 1 long die niet werkt en 1 long die voor de helft werkt door de keuze die zijn moeder heeft gemaakt
hij heeft als baby/peuter aantal keren op de ic en hartbewaking gelegen en tot de dag van vandaag leeft hij met de keuze die zijn moeder destijds maakte omdat zij ook stress had dit heeft mij gemotiveerd om te stoppen en hopelijk jou ook want je baby heeft deze keuze niet en moet misschien straks voor de jouwe boete
sterkte met stoppen veel liefs winnie uiteindelijk weet je waarom je het doet, toch??