Als je zwanger wilt worden, hoelang moet je dan wachten met jezelf wassen daar beneden, zonder de kans te lopen het zaad weg te spoelen?

Als je zwanger wilt worden, wil je natuurlijk dat het zaad een eicel bevrucht.. Als je net seks hebt gehad, hoelang moet je dan wachten tot al het zaad naar boven gezwommen is? Na hoelang kan je jezelf wassen daar beneden zonder dat je de kans op een zwangerschap vermindert? Misschien een rare vraag, maar ben erg benieuwd. Ik heb wel gelezen dat je na de seks het beste nog 10 minuten op je rug kan blijven liggen, zodat het zaad er niet uitloopt.. Is dit dan ook de tijd waarna het zaad weg is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

Het best is om na de seks op je rug te liggen met je benen omhoog. Dit maximaal 15 minuten. Daarna kan je gerust alles daar beneden gaan wassen, geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke bedankt haha loop al 2 uur te twijfelen of ik me al kan wassen hahaha Dan ga ik nu maar lekker douchen haha, thanks
Ritsuka
10 jaar geleden
Ja, dat hoorde ik ook ja, benen omhoog tegen de muur aan, of een kussentje onder de billen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat heb ik ook wellis gelezen, maar veel mensen zeiden dat dit een fabeltje was, omdat de sterke spermacellen in enkele seconden naar boven gezwommen zijn, en de zwakke spermacellen die dit dan nog niet gedaan hebben, die zijn ook te zwak om te bevruchten.. maarja het kan in ieder geval geen kwaad haha..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spermacellen kunnen nog wel 2 dagen leven en al die tijd zijn ze nog aan het zwemmen, het is dus onzin dat ze in een paar seconden naar boven zwemmen, dat kan helemaal niet. Als je normaal vruchtbaar bent en je partner ook kun je gewoon meteen opstaan en douchen als je dat wil. Als je na een half jaar nog niet zwanger bent zou je kunnen proberen wat langer te blijven liggen maar in die 10 min zwemt niet elke zaadcel naar boven hoor.
Je kan je direct na de seks al wassen als je dat wil. Tijdens de seks (nou ja, bij de ejaculatie van de man) komen de zaadcellen direct in het vaginale slijm en slijm van de baarmoedermond. Als ze daarin zitten dan lopen ze er echt niet meer uit.
Er kan inderdaad wel wat sperma naar buiten komen, maar alle cellen die daarin zitten waren toch al kansloos. Alle zaadjes, die mogelijk wel een eitje gaan bevruchten, zitten dan al lang vast in het slijm; dit gebeurt al binnen een paar seconden.
Zelfs al zou je jezelf vanbinnen ook uitspoelen (en dat kan ik niet aanraden!)dan nog zult u de zaadcellen in het baarmoederslijm niet weg kunnen spoelen.

Ideeën dat je zou moeten wachten, laat staan die tijd in rare houdingen moet doorbrengen, zijn hardnekkige fabeltjes, die inmiddels al járen keihard weerlegd zijn.