37 weken zwanger en urine ruikt zoet kan er vruchtwater bij zitten?

Ik ben morgen 37 weken zwanger, heb vrijdag al mijn slijmprop verloren en af en toe voorweeen, nu sinds zaterdag vind ik dat mijn urine vrij zoet ruikt, ik heb wat in een potje opgevangen en ziet er nog geelachtig uit zoals urine, maar het ruikt wel heel erg zoet.. Zoals suikerwater ofzo. Kan het zijn dat er vruchtwater meekomt als ik ga plassen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even je huisarts bellen dat is het beste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan niet geloven dat je deze vraag hier stelt. Wat is er nou belangrijker dan jouw zwangerschap??? Die vraag stel je toch aan je huisarts of verloskundige!!

Antwoorden (3)

Dat zou goed mogelijk kunnen zijn,maar als de vliezen zouden 'breken' dan kun je het echt niet ophouden.

Het beste kun je contact opnemen met je verloskundige.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt mij verstandig direct de verloskundige te bellen +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beter dat je contact opneemt met de verloskundige. Het kan zijn dat je een vliesscheurtje hebt en je vruchtwater lekt. Maar als je vliezen inderdaad gescheurd zijn moet je binnen 24 uur gaan bevallen. En die termijn is dus al duidelijk vestreken. Dus je kunt beter even na laten kijken. Dit in verband met infectiegevaar voor de baby (GBS infectie)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je vruchtwater verliest maar dat zou dan ook gebeuren tussen de plasmomenten door. Als dat niet zo is dan is de kans klein dat er inderdaad vruchtwater door de urine heen zit. Zo te horen rommel je wel al en dan verlies je soms ook de slijmprop in meer vloeibare vorm en dat kan dan ook door je urine vermengd zijn en een andere geur veroorzaken. Trouwens is het niet zo dat je binnen 24 uur moét bevallen na het breken van de vliezen maar wordt je na 24 uur gebroken vliezen zonder weeën overgedragen aan de gynaecoloog en wordt je extra in de gaten gehouden (waaronder kweek op GBS). Meestal wordt er dan na twee of drie dagen pas ingeleid omdat het toch het beste is als je lijf zelf de bevalling opstart. In zo'n 75% van de gevallen van gebroken vliezen gebeurt dit ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Contact opnemen met de verloskundige is in ieder geval verstandig als je twijfelt (waar dan ook over!)