Hoe heet het, als je eindelijk zwanger bent, eerst heel blij bent en dan van het kindje afwillen?

Dit overkomt de dochter van een goede vriendin. Ze heeft 4 IVF behandelingen gehad en vlak voor de 5de behandeling toch spontaan zwanger geworden. Eerst helemaal in de wolken maar nu 2 maanden zwanger, heel erg depressief en zelfs van het kindje afwillen! Wie heeft dit ook meegemaakt en wat kan er aan gedaan worden?!! Dit is erg zorgelijk, dus hopen op een goed antwoord!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Prepartum depressie lijkt me het goede antwoord. Als je zwanger bent, verandert er hormonaal zo ontzettend veel dat je daar helemaal van uit je evenwicht kunt raken.

Hormonen kunnen een hele grote invloed hebben op je stemming. Dat ervaren hele groepen vrouwen maandelijks al, dus moet je niet vragen wat het kan betekenen als je hele lijf omgebouwd wordt onder invloed van zwangerschapshormonen...

Volgens mij moet ze door haar huisarts onmiddelijk worden doorverwezen naar een goede psycholoog. Ik hoop dat ze het kan relativeren en dat ze toch nog kan gaan genieten van deze zo gewenste zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde juist gaan antwoorden en toen zag ik dat jij al helemaal had opgeschreven wat ik in gedachte had.
Dikke +.
misslobe
14 jaar geleden
dikke +1!

Andere antwoorden (4)

prepartum depressie

Toegevoegd na 1 minuut:
wordt ook wel prenatale depressie genoemd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ervaring in de gezondheidszorg, heb ik meegemaakt dat er een tekort aan een bepaalde stof de oorzaak was, dat werd met een medicijn opgeheven.
Verder zou ik aanraden een goede psycholoog te zoeken voor gesprekken. Lijkt me heel erg noodzakelijk!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve de medische term:

Ik denk dat het de schrik is.
Als je heel heel erg naar iets toe leeft en het verschrikkelijk graag wilt, dan kan je zowat doodschrikken als het ook echt bewaarheid wordt.

Hier helpt alleen professionele hulp:
arts, psycholoog en misschien een specialist voor een medicijn wat niet schadelijk is voor de baby.

Niet mee door laten tobben. Echt hulp zoeken.