hallo, ik ben 16 jaar en zwanger weet iemand of ik een soort uitkering ik kan krijgen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat kan als je meerderjarig wordt verklaard, dan heb je recht op een bijstanduitkering, lukt dat niet dan kun je bij je gemeente een babyuitkering aanvragen. Hou je wel aan plichten die daarbij horen, je zal moeten solliciteren en cursussen volgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Dan woont ze dus niet meer bij haar ouders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als haar ouders haar niet kunnen onderhouden, dan heeft ze ook recht op bijstand als ze bij haar ouders woont.
http://members.home.nl/krijt/tienermoeders/finan.html
ronron1212
10 jaar geleden
Je moet wel meerderjarig zijn (verklaard) (zie button rechten en plichten – Hoe zit dat dan met gezag?). Dat komt omdat jouw ouders (financieel) verantwoordelijk voor je zijn tot je meerderjarig bent. Zij krijgen nog geld om jou te verzorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je meerderjarig bent verklaard, dan krijg je ook het gezag over je kind. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/erkenning-en-ouderlijk-gezag-kind/vraag-en-antwoord/kan-ik-als-minderjarige-gezag-over-mijn-kind-krijgen.html
ronron1212
10 jaar geleden
Dat word j alleen niet zo maar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat is waar, maar de mogelijkheid is er wel, daar gaat het om. Haar ouders krijgen nu nog kinderbijslag, als zij meerderjarig wordt verklaard, stopt dat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vestzak broekzak dus, ze moet gewoon een studie afmaken!
mischien gwn kinderbijslag?