hoe weet je of je ovuleert of menstruatiepijn hebt?

Heb sinds gister zo tussen door menstruatiepijn hoe voel je het verschil?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ovulatiepijn kan het best zijn. Een hele dag lijkt me lang, maar wie weet heb je pech en duurt het zo lang bij jou.
Ga als je je ongerust maakt gewoon naar de dokter. Nog twee dingen:
- Mijn blindedarmontsteking begon met menstruatiepijnachtige klachten. Maar dat werd wel snel een tandje erger, om het netjes te zeggen, en ging gepaard met koorts.
- Soms kunnen darmklachten laag in je buik op menstruatiepijn lijken.

Antwoorden (1)

"Het is min of meer een stekende menstruatie-achtige pijn onder in de buik ter hoogte van de linker of rechter eileider. Het kan zijn dat de pijn een paar uur voor de ovulatie begint en stopt als het eitje eenmaal vrijgekomen is. Over het algemeen duurt de ovulatiepijn niet langer dan een paar uur. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Sommige vrouwen hebben er zelfs een hele dag last van."

Voor ovulatiepijn duurt dit dus te lang. Je kunt het ook afleiden uit je cyclus want ovulatiepijn verwacht je 14 dg voor de volgende menstruatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bende laatste keer 8juli ongesteld geweest daarna niet meer heb wel een seks gehad tot afgelopen dinsdag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kun je zwanger zijn, waarom doe je geen test?