Kan je zwanger raken met een spuitje met sperma in en die in je spuiten liggend?

Mijn laatste dag van menstruatie was 31 juli en heb sex gehad op 12 augustus en vervolgens zijn sperma in spuitje gedaan en erin gespoten liggend. Omdat ik lang bezig ben. Was ik dan vruchtbaar? Heb laatst een cyclus gehad van 23.
Wacht totdat ik ongesteld word zoniet een test kan doen.
Ik ben erg benieuwd..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had via google opgezocht hoe je zwanger kon raken en het is of normaal sex of erin spuiten:)
Lukte niet normaal dus dacht maar ook zo proberen..

Antwoorden (2)

Ja dat kan. 1 druppel kan al genoeg zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst op je vraag: ja, je kunt op zo'n manier zwanger worden. In de praktijk wordt deze methode vooral gebruikt door stellen die om diverse redenen geen normale geslachtsgemeenschap kunnen hebben. Door met een spuitje en daar eventueel nog een dun slangetje aan zichzelf te bevruchten, kan bijvoorbeeld een vaginistische vrouw met een kinderwens dan toch zwanger worden zonder medisch ingrijpen.

Als ik je beschrijving lees, dan denk ik dat je relatief laat was met jouw zelf-inseminatie. Je eisprong vindt gemiddeld gezien ongeveer twee weken na je eerste menstruatiedag plaats. Ik weet niet of jouw cyclus regelmatig is, maar bij iemand met een kortere cyclus zoals de 23 dagen die jij noemt is het *meestal* zo dat de variatie zit in de periode ná de eisprong, en niet in de tijd ervoor. Bij een gemiddeld langer menstruatie zou je dan eerder je eisprong hebben gehad rond de 7e of 8e van deze maand.

Maar als je graag zwanger wilt worden, is het belangrijk om preciezer je eisprong te weten dan dat. Als je gewoon seks kunt hebben met je partner, is er trouwens geen reden om aan te nemen dat je sneller zwanger zou worden met zo'n spuitje dan door gewoon seks te hebben. Maar belangrijk is dat - wat je ook doet - je het doet rondom je eisprong. Begin eens met temperaturen: voordat je uit bed gaat om ook maar te plassen, elke ochtend rectaal temperaturen en dat bijhouden. Net ná je eisprong zie je dan een lichte temperatuurverhoging van 0,3 tot 0,5 graden. Daarnaast kun je het merken aan je cervixslijm, door simpelweg wat slijm uit je vagina op je vingertoppen te bekijken. Rondom je eisprong is het slijm doorzichtig en rekbaar (wat draderig), een beetje zoals rauw eiwit. Ná de eisprong is het slijm witter en een beetje brokkelig, je bent dan niet meer (of minder) vruchtbaar. Ook de stand van je baarmoedermond is anders rondom je eisprong, die voelt zachter aan en staat wat meer open.

Aan die dingen kun je merken wanneer je eisprong ongeveer is. Sommige vrouwen voelen de eisprong zelfs door een korte, scherpe pijn rechts of links onderin de buik. En je kunt ook ovulatietesten kopen bij de drogist. Die testen pas positief net ná je eisprong, maar als je de andere methoden lastig vindt of je geen duidelijke veranderingen merkt, kan een paar keer testen wel inzicht geven in je cyclus.

Als jij en je partner al langer proberen en je raakt ondanks regelmatig vrijen rondom je eisprong steeds maar niet zwanger, kun je je huisarts eens om verder advies vragen.