wanneer is de morning after pil uitgewerkt?

Ik was nog maar 2 dagen begonnen met mijn pil toen ik en mijn vriend seks hadden de 1ste keer was het mijn fout want mijn vriend zei dat hij op tijd ging terug trekken wat hij dus niet gedaan heeft en dan de 2de keer was de condoom ( waar dat we dan achter geweest zijn) gescheurd, nu heb ik de morning after pil voor de 1ste keer genomen de vrijdag en ben ik daar zwaar ziek van geweest maar nu ook nog de zaterdag dag en nacht nu is mijn vraag wanneer dat de morning after pil is uitgewerkt want ik weet nu niet of ik gewoon echt ziek aan het worden ben of dit gewoon is of ik mij zorgen moet maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Was het de allereerste keer dat je begon met de pil, of was je weer begonnen na een stopweek?
En waarom gebruikte je geen condoom de eerste keer. Vanaf het eerste moment dat hij in je zit, kan er al sperma vrij komen (voorvocht).
En je zegt niet precies wanneer de 1ste en 2de keer seks was, maar je kunt zwanger zijn. Morning after pil werkt ook niet 100%
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap er helemaal niets van, je slikt toch de pil, waarom moet je dan ook nog de morningafterpil slikken? Ben je niet begonnen met de pil op de eerste dag van je menstruatie ofzo? Waarom zoveel haast en slechte voorbereiding? Het is niet of jouw of zijn fout, jullie denken niet goed na.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja ik pak de pil maar je moet een week de pil nemen tegen dat deze volledig werkt en ik heb mijn regels 7 dagen gehad zoals mijn dokter gezegd had en daarna mijn pil terug gepakt. de donderdagnamiddag heb ik seks gehad en vrijdag de 2de keer en dan ben ik achter de morningafterpil geweest met dat ik het niet vertrouwde. Het was natuurlijk dom om seks te hebben zonder condoom maar we hadden er geen en ja van het één kwam het ander. Normaal ben ik zeer voorzichtig op dat vlak maar nu jah. Ik wilde gewoon weten hoe lang dat de bijwerkingen duren. Ik zelf weet ook wel dat de morning after pil nemen niet de gemakkelijkste oplossing is en dat ik het had moeten vermijden enzo en gewoon seks direct hebben met condoom maar ja als die condoom dan nog eens scheurt danjah. De eerste keer was een fout en de 2de een ongeluk

Het beste antwoord

Hoe lang nadat je seks hebt gehad heb je gewacht met innemen van de noodpil(zo wordt hij ook wel genoemd)de meest vervelende klachten duren ongeveer twee dagen ,pijn in je borsten misselijkheid hoofdpijn e.d. kunnen aanhouden tot de volgende menstruatie .de noodpil is het meest betrouwbaar als hij binnen 24 uur na seks wordt ingenomen hoe later hoe minder effectief,ben je bij je volgende menstrutie meer dan 5 dagen over tijd dan moet je een zwangerschapstest doen ,is deze negatief en word je nog niet ongesteld doe dan een tweede
Beter om voortaan apotheek of huisarts om goed advies te vragen
Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De morning-afterpil (ook wel noodpil genoemd) is een middel dat tot maximaal 72 uur na onbeschermde geslachtsgemeenschap de kans op zwangerschap sterk vermindert. De werkzame stof in de eerste geregistreerde pil is levonorgestrel, de merknaam Norlevo. Sedert 2009 is ook ulipristalacetaat, merknaam ellaOne, verkrijgbaar, dat een vergelijkbaar effect heeft. In de vorige eeuw werden ook andere combinaties van hormonen en doseringen gebruikt, allen off-label. Sommigen[bron?] rekenen de morning-afterpil tot de anticonceptiemiddelen. Anderen[bron?] beschouwen het als een aborterend middel.

De pil werkt het best als deze binnen 12 uur na de onbeschermde geslachtsgemeenschap wordt ingenomen. De morning-afterpil is in België sinds 1 september 2000 in de apotheek verkrijgbaar op doktersvoorschrift. In 2001 besliste minister Magda Aelvoet dat levonorgestrel ook zonder voorschrift te koop zou worden aangeboden bij apothekers. In Nederland besloot het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen dat vanaf 2005 Norlevo zonder doktersrecept verkrijgbaar is bij de apotheek of de drogist, de benzinepomp of andere uitgefitepunten van geneesmiddelen.