Wat doen tegen enorm hongergevoel tijdens zwangerschap?

Hallo, ik ben rond de 6 weken zwanger. Precies weet ik het nog niet omdat ik het pas net weet. en de huisarts was dicht. ik heb al een aantal dagen een enorm honger gevoel. en wat ik ook eet het gaat niet over. ik eet echt super veel. maar ben ook super misselijk de hele dag. ik eet dan wat beschuitjes met kaas.
wat kan ik hier tegen doen?

met vriendelijke groeten!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
25.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar ik vol van word: Grof volkoren boterhammen met pindakaas, veel Brinta met wat melk en havermout met yoghurt.
En als je daar nog niet vol van wordt weet ik het ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet de bedoeling dat je straks meer dan 15 kilo aankomt doordat je jezelf overeet. Probeer vanwege de misselijkheid de hele dag kleine beetjes te eten maar niet overdadig veel.
Ritsuka
10 jaar geleden
Beschuitjes vullen niet, probeer wat meer eiwitrijke producten of iets met gezonde vetten te eten, dat vult beter.

Het beste antwoord

Als je zwanger bent gebeurt er van alles in je lichaam. Je hormonen slaan op hol en je hele gestel is zich aan het "instellen' op het volgroeien van de baby. Hierdoor kun je een "hongergevoel" krijgen. Er is dan ook niks mis met meer eten, zolang dit maar gezond is.

Zorg dat je altijd voldoende gezonde tussendoortjes hebt. Eet elke 2.5 a 3 uur iets kleins (niet 3 grote maaltijden op één dag) maar maak je maaltijden kleiner en verdeel ze in 6en verdeelt over de dag.

Het is dus heel normaal dat je dit hebt. Ik heb wat linkjes bijgevoegd van "lotgenoten" om het maar even zo te zeggen, en van wat sites waar je richtlijnen vind voor gezonde voeding tijdens je zwangerschap. Hopelijk heb je er wat aan! Ik wens je een fijne en onbezorgde zwangerschap.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/eten-en-drinken-tijdens-de-zwangerschap.aspx

http://www.gezondheidsplein.nl/topic/53/voeding-tijdens-de-zwangerschap.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/245120-continu-hongergevoel-ben-net-pas-zwanger.html

http://wij.nl/wij-forum/zwanger-zijn/honger-tijdens-zwangerschap-0

http://forum.viva.nl/forum/Kinderen/zwanger_en_continu_honger/list_messages/72507
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

heb je een hongergevoel, eet dan fruit, bananen en druiven zijn heel gezond voor zwangere vrouwen, en het ligt niet zwaar op de maag. Wens je een fijne en goede zwangerschap!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom bananen en druiven voor zwangeren heel gezond zijn. Ze bevatten vooral erg veel suiker. Fruit is prima maar gewoon vanalles wat en vooral volkoren producten, zilvervliesrijst etc. (ook goed voor de stoelgang wat in de zwangerschap nog wel eenss een probleem kan zijn).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fionaa, druiven bevatten druivensuikers, deze suikers zijn in veel mindere maten schadelijk, ze geven je juist een een energieboost! Daarnaast bevatten druiven en vooral blauwe gigantisch veel antioxidanten , tevens hebben druiven veel vitamine uit de groep B. Bananen zijn ligt vertaalbaar, voedzaam en geven je een verzadigd gevoel, tevens hebben ze veel vitamines. Heel gezond voor zwangere vrouwen, van volkorenproducten en rijst krijgen je wel een vol gevoel, maar zijn niet erg heilzaam voor de zwangere vrouw, en het ongeboren kind.