Na hoe lang werkt deso 20 ( combinatiepil)?

Ik ben begonnen met de pil ( deso 20) op 17 maart.Onlangs ( 12-05) hebben mijn vriendje en ik onveilige seks gehad. Na hoe lang werkt deso 20 nu eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb je je werkelijk niet eerder afgevraagd? Je slikt iets al 2 mnd, je hebt eerst seks en nu pas vragen? Je moet niets slikken als je niet begrijpt hoe het werkt!

Antwoorden (1)

Gecombineerde orale anticonceptiva als Deso 20 beschermen jou niet tegen seksueel
overdraagbare aandoeningen. Alleen condooms kunnen helpen om deze aandoeningen te voorkomen.

Als je voor het eerst de pil gebruikt moet je om beschermd te zijn tegen zwangerschap de eerste tablet slikken op de eerste dag van je menstruatiecyclus, de dag waarop de bloeding begint. Neem de tablet die bedoeld is voor die dag van de week (bijvoorbeeld, als je bloeding op dinsdag begint, neem dan de tablet waarbij dinsdag vermeld staat). Neem iedere dag een tablet in de richting van de pijl, totdat de strip leeg is.

Als je op de tweede, derde, vierde of vijfde dag van je cyclus begonnen bent met slikken, moet je daarnaast, gedurende de eerste 7 dagen dat je de tabletten inneemt, een andere vorm van anticonceptie gebruiken zoals een condoom. Dit geldt
alleen voor de eerste strip.

Als je daarna de pillen volgens de gebruiksaanwijzing geslikt hebt doet de Deso 20 zijn werk.
Amadea