Ik voel me angstig en panekerig in laatste tijd wat zou het kunnen zijn?

De toelichting van je vraag was: "Ik ben twee maanden geleden bevallen van een gezond zoontje. Ik had geen moeite om aan hem te wennen en was ook niet down of verdietig. Wel was ik moe, echt heel extreem. Ruim twee weken geleden is daar verandering in gekomen. Ik krijg last van angst en paniekaanvallen , heb ook angstaanjagende gedachtens in mijn hoofd waar ik nog banger van word. Ook heb ik nergens zin in en verheug me nergens meer op, en als het te veel wordt krijg ik last van plotselinge huilbuien. Ik heb geen psychische verleden. Ook heb ik al hulp gezocht op alternatieve wijze, en heb ook binnenkort afspraak bij de psychiater. Wel was het lichamelijk een heel erg zwaar jaar voor mij. Terwijl ik hoogzwanger was ben ik verhuisd, grote feest voor mijn dochter gegeven terwijl ik pas verhuist was. Ook had ik wondroos tijdens zwangerschap op mijn been en op laatste moment werd herpes bij me ontdekt echt de laatste week voor mijn bevalling. Dat bracht ook veel stress. Ik kreeg op laatste moment te horen dat ik gelukkig normaal kon bevallen.

Zou het kunnen zijn dat dit allemaal zich nu uit op deze manier of is het hormoonschomeling of oververmoeidheid? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het depressie is want heb geen problemen met mijn kind...
Ook zit ik te denken om weer desnoods een keer per week te gaan werken om zo ook afleiding te zoeken..."

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik herken dit maar al te goed. Mijn huisarts zei altijd: 9 maanden op; 9 maanden af. en daar had hij gelijk in :-) Gun jezelf de tijd en doe leuke dingen en zorg vooral voor genoeg slaap. Ga desnoods na het eten tussen de middag even een uurtje in de stoel duffen. De gesprekjes met psych kan nooit kwaad dus zeker doen. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben zo blij dat ik dit hoor, weet tennminste nu dat ik niet de enige ben die dit meemaakt of meegemaakt heeft. bedankt voor de eerlijke antwoord.

Antwoorden (2)

De symptomen die je beschrijft, zouden wel eens kunnen wijzen op een postnatale depressie. Verstandig is om in ieder geval contact op te nemen met je huisarts, die kan je het beste helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dit ligt gewoon aan u hormonen ik had dat ook na de bevalling van mijn dochter en zoon dus geen paniek gaat wel over normaal duurt zoiets 7 maand voor je lichaam weer de oude is kan iets langer of korter zijn ook :)

Toegevoegd na 1 minuut:
maar klopt wel moest het te erg worden zeker naar laten zien ale naar de dokter stappen er zijn vrouwen die na de bevalling in depressie vallen door dat heel hun lichaam veranderd en ja oververmoeid is dus hou het is het oog he