Mag ik een navelpiercing laten zetten tijdens zwangerschap vam 1 maand?

Ik ben nu 1 maand zwanger, maar ik wil graag een navelpiercing. Is het mogelijk om nu een navelpiercing te laten zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het idee is echt niet erg slim.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar gaat het heen met de wereld. Kan er gewoon verdrietig van worden.

Antwoorden (2)

Nee het is nooit een goed idee om een piercing te laten zetten tijdens je zwangerschap. Als zwangere ben je gevoeliger voor infecties omdat jouw immuunsysteem minder goed werkt. Een piercing laten zetten, brengt altijd het gevaar van infecties met zich mee. Een infectie kan zich verspreiden door je bloedbaan en zou bij je baby terecht kunnen komen. In Nederland zal de piercer dan ook weigeren om een piercing te zetten bij jou als je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, omdat je het eerste staafje er een paar maanden in moet laten, om de piercing goed te laten genezen. Een piercing erin zetten die met de groei van je buik meegaat, kan pas als de piercing volledig genezen is. Wacht dus tot na je zwangerschap en tot je buik weer zijn normale maat heeft.

Toegevoegd na 7 minuten:
Indien u zwanger bent of op korte tijd zwanger wilt worden, dan wacht u het best tot na uw zwangerschap om een piercing of tatoeage te laten plaatsen. Dat geldt zeker voor een tepel-, navel- of genitale piercing. Bij een tepel- of navelpiercing moet u minstens één jaar wachten om zwanger te worden omdat de genezing zo lang kan duren. Ook wanneer u borstvoeding geeft, mag u geen tepelpiercing laten plaatsen.
Wacht na de bevalling enkele maanden vooraleer u een genitale piercing laat plaatsen.

Indien u al een piercing hebt en zwanger bent, dan kunnen piercings problemen geven.
• De zwangerschap kan een heftige reactie geven op het sieraad wat gedragen wordt. In dat geval moet u de piercing verwijderen.
• Indien de piercingwonde nog niet volledig genezen is als u zwanger wordt, dan kan de genezing langer duren. U moet de wonde dan extra goed verzorgen. Laat ze ook geregeld controleren door uw behandelende arts.
• Omdat de buik en de borsten groter worden, kan een tepel- of navelpiercing sterk onder druk komen en scheuren. Ook de schaamlippen worden tijdens de laatste zwangerschapsweken dikker. Vervang het juweel eventueel door een grotere maat, of gebruik een juweel uit soepel plastic PTFE.

• Indien u de navel- of tepelpiercing tijdens uw zwangerschap uitlaat, is de kans groot dat het gaatje geheel of gedeeltelijk terug dichtgroeit. Ook kan de piercing na de bevalling een andere stand aannemen.