ik ben 17 jaar en ik word elke 3/4 maanden later ongesteld en kan ik nog later zwanger worden of niet?,

Heb nog nooit sex gehad ik ben bang dat ik later niet meer zwanger kan worden help me wat gebeurd er!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je veel last van stress?
Heb je ondergewicht?
Ben je hiermee al eens naar de dokter geweest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met:
elke 3/4 maanden later??????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hup naar de dokter. Dat is niet normaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kun je zo'n dringende "help me" vraag stellen
en een dag later nog niet reageren op de reacties en
antwoorden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb heel vaak stress en volrig jaar was ik onderwicht en darana moest ik nr dieetiste maar die deed niks -_- en de huisarts kan niet veel doen
Ritsuka
11 jaar geleden
Werk aan je stress, dat zorgt ervoor dat je vaak onregelmatiger ongesteld word.
En je weet zelf hopelijk ook wel dat stress op heel veel manieren slecht voor je is. Heb je nu nog ondergewicht? Ook een oorzaak dat menstruatie vstoord raakt.

Antwoorden (2)

Je hebt een onregelmatige cyclus en dat is heel normaal voor iemand die nog zo jong is en nooit seks heeft gehad en nooit kinderen gehad.
Je bedoelt dat je niet iedere maand op dezelfde tijd ongesteld wordt?
Dat er steeds meer tijd tussen lijkt te zitten.
Als je het bij houdt dan zul je zien dat er niets dramatisch aan de hand is.

Het heeft in ieder geval niets te maken met of je later nog zwanger kan worden.

Ga eens praten: met je vriendinnen, met je moeder of oma, met een tante, met
de dokter.
Stel daar je vragen.

Zoek eens wat informatie over menstruatie.
http://www.libresse.nl/Default.aspx?id=1909&gclid=CPfupvPv1LUCFYfJtAodXn8AQw

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/24098-voor-het-eerst-ongesteld-wat-nu.html

http://www.ongesteldheid.com/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let op je voeding en op je lichaamsgewicht. Als je te licht wordt, blijft de menstruatie weg en raakt je hormoonhuishouding in de war.
Dagelijks volwaardige (liefst biologische) groente en fruit en voldoende water (2 liter), geen extreme lichaamsbeweging en voldoende rust.
Wellicht kan je eens bij een natuurgeneeskundige te rade gaan om te overleggen of je misschien een vitamine-mineralen tekort hebt.