Zijn alle zwangerschapstesten even betrouwbaar?

Zijn alle zwangerschapstesten even betrouwbaar? of is een huismerk test bijvoorbeeld minder betrouwbaar?

Vriendin is al weken 's ochtends misselijk, gevoelige en groeiende borsten en veel moe. Maar een goedkopere test gedaan en deze was negatief. Maakt dit uit welke test gebruikt is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ja, de testen die te koop zijn in de winkels, zijn allemaal betrouwbaar, maar het is wel belangrijk, dat je niet te vroeg test, omdat er dan nog niet voldoende zwangerschapshormonen in de urine zitten, waardoor de test negatief uit kan vallen, als hij later toch positief blijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De testen zijn even betrouwbaar. Het kan komen doordat je te weinig hcg hormoon aanmaakt dat de test niets uitwijst. Dan kan het nog 14 dagen duren voordat je een positieve test hebt. Je kunt bij de huisarts een bloedtest doen dan kunnen ze daaraan zien of je hcg hormoon hebt en zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is het zo dat de ene zwangerschapstest nauwkeuriger meet dan de andere zwangerschapstest. Daarbij komt ook nog dat de ene zwangere meer hcg afscheidt dan de andere zwangere. Mocht de test pas bij een hoge hcg- waarde positief geven en de zwangere weinig hcg afscheiden kan er dus toch sprake zijn van een zwangerschap ondanks de negatieve zwangerschapstest. Er zijn testen die al vanaf drie dagen voor de verwachte menstruatie gebruikt kunnen worden en die dus met een zeer geringe hoeveelheid hcg kunnen testen.