Kun je glucosamine veillig gebruiken als je over een paar jaar een kinderwens hebt?

Ik was dus van plan om over een paar weken te beginnen glucosamine te slikken, maar nou las ik het volgende: "Gebruik glucosamine niet als u zwanger bent of de intentie heeft zwanger te worden. Glucosamine heeft een zeer gunstig veiligheidsprofiel maar er zijn geen studies verricht die een eventuele nadelige invloed van glucosamine tijdens de zwangerschap kunnen uitsluiten."

Bron: http://www.ziekenhuis.nl/medicijnen/a/aspro/glucosamine-bij-nierinsufficientie/item8142

Ik wil pas over 5 - 10 jaar proberen om kinderen te krijgen. Is het dan evt. nu al (wellicht) schadelijk om glucosamine te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

De tekst van die website zegt dat je het nooit zeker weet maar dat er tot nu toe geen enkel risico aangetoond is. Dat betekent dat je het spul op eigen risico gebruikt. Het gaat echter om een lichaamseigen stof waarvan je mag verwachten dat de hoeveelheid in je lichaam zich na korte tijd stabiliseert nadat je gestopt bent met aanvullen. Voor wat het waard is zie ik weinig bezwaren tegen het gebruik van glucosamine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bedoeling achter 'de intentie hebt zwanger te worden', houdt in dat je tijdens gebruik zwanger wilt gaan worden. Dat je nu dat medicijn gebruikt en over 5-10 jaar zwanger wilt worden wordt daarmee niet bedoeld.

Nu dus 'zeer waarschijnlijk' onschadelijk.