Hoelang kan een baby, bij een onderwaterbevalling, onder water blijven?

Bij het bevallen onderwater ademt de baby nog niet. Pas als hij/zij boven water komt gaan de longetjes werken. Hoe lang kan een baby het onderwater uithouden direct na de bevalling?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8K

Antwoorden (3)

Zolang de placenta werkt kan de baby onder water blijven, want in de buik is de baby reeds onder water...

Mijn kinderen zijn niet onder water bevallen, maar wel bijna, volgens Frederic Leboyer methode, en wij lieten de babies zelf beginnen met ademen en bij de ene duurde dat bijna 5 minuten, ik hield ook mijn adem in, het was heel spannend dat kan ik je zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totdat de navelstreng niet meer klopt. Vooral geen paniek hebben, ze gaan vanzelf adem. En...vertrouw op je gevoel, je weet vanzelf wanneer je de baby uit het water moet halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lang ,mits hij,zij vast zit aan de placenta en hij nog steeds werkt.echtre is de baby in aanraking gewsst met lucht/zuurstof is dit ook niet meer mogelijk.