pil in 3e week vergeten en nu?

Ik heb mijn pil van gisteren, dinsdag vergeten voor de rest heb ik alles goed geslikt! Aankomende dinsdag moet ik mijn laatste pil slikken! Ik heb mijn huisarts gebeld en die zei dar ik de stopweek over moest slaan en meteen met een nieuwe strip moest beginnen! Ben ik dan nog volledig beschermd of is er toch nog een kans van niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Het staat in de bijsluiter. Als je het dan nog niet begrijpt kijk even hier:

http://www.mijnanticonceptie.nl/pil-vergeten

Het komt er op neer dat als je in de tweede of derde week 1 keer de pil vergeet, er niets aan de hand is. Wel moet je dan je stopweek overslaan. Dan ben je gewoon beschermd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet of direct je stopweek beginnen, met de vergeten dag als dag 1 en daarna nieuwe strip beginnen. Of je moet je strip afmaken en zonder stopweek doorgaan met een nieuwe strip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let wel; dit kan verschillen per pil want als ik eentje vergeet dan moet ik eerst kijken hoeveel tijd er verstreken is en aan de hand daarvan een actie ondernemen.