Er komt vocht uit mijn tepels wat kan dit zijn?

Er komt een plakkerig doorzichtig spul uit mijn tepels. Ik ben niet ongesteld geweest ofzo. Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.6K
Rieneke1
11 jaar geleden
hier moet je even mee naar de huisarts; hij of zij ziet wel gekkere dingen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Zwanger?

Antwoorden (4)

Het kan een bijverschijnsel zijn van de pil, maar als je niet zwanger bent en niet op een of andere andere andere manier hormonen binnen hebt gekregen, is het altijd een reden om mee naar de huisarts te gaan. Ook als je wil de pil slikt, toch even melding er van maken, zeker als je het eerder niet had.

Het is overigens gewoon melk ; dat is als je niet zoogt en het niet in grote hoeveelheden naar buiten komt inderdaad wat dik, doorzichtig tot wat gelig en plakkerig.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik had er nog niet eens aan gedacht voor je het zei, maar ja, zwangerschap is natuurlijk wel een heel voor de hand liggende mogelijkheid bij dergelijke verschijnselen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het vervelende is dat ik niet aan de pil zit. Ik heb net n afspraak gemaakt bij de ha. Denk zelf dat ik zwanger ben. Maar weet t allemaal niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan natuurlijk heel goed. Het is één van de mogelijke zwangerschapstekenen, al begint het lekken van de tepels vaak pas later in de zwangerschap. Het kan echter ook al in het begin ; hormonen he ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ben bij de ha geweest. Hij wist t niet. Heb urine ingeleverd testen ze dat alleen op blaasontsteking. Dat had ik hem zelf ook wel kennen vertellen dat ik dat niet heb. Nu moet ik bloed laten prikken dus ben nog niks verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is goed ; dan doen ze gedegen onderzoek. een zwangerschapstestje kun je natuurlijk ook snel zelf even doen ; daar heb je de huisarts niet voor nodig.
Er zijn echter minder onschuldige aandoeningen waar dit een symptoom van kan zijn , dus hoe grondiger onderzoek, hoe beter. Als er iets mis is, kun je er maar beter op tijd bij zijn.
Heb je wel GEZEGD dat je denkt dat je zwanger bent ??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben vorige week ook na de ha geweest. Toen heb ik dat ook al doorgeven. Hij wist niet wat t was dus moest even afwachten. Omdat ik vrijdag ook last van m'n rug kreeg en steken onder in m'n buik dacht ik laat ik maar even terug gaan. Hij wist er dus al van.
Het kan ook zijn dat je grote melkklieren hebt.
Dus grote "gangen" in je borst, waar melk doorheen zou gaan als je gaat zogen.
Dat wil wel eens samen gaan met lekken.
Ook overgewicht kan een oorzaak zijn.

Ga voor de zekerheid naar je arts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer er vocht uit de tepel komt noemen wij dit tepeluitvloed of tepelafscheiding. Dit komt veel voor. Het is niet abnormaal, wanneer er in de tepel wordt geknepen er wat vocht uit komt. Tepeluitvloed is in de meeste gevallen onschuldig, slechts in een klein deel van de gevallen (4%) is dit het gevolg van een kwaadaardige aandoening. Tepeluitvloed kan op elke leeftijd optreden, maar vooral in perioden van hormonale veranderingen zoals rond de menstruatie. Maar dit kan ook in de puberteit en aan het begin van de overgang.

De borst is opgebouwd uit klierweefsel en vetweefsel. Het klierweefsel is bedoeld voor de productie van moedermelk bij het geven van borstvoeding. De melkgangen zijn kanaaltjes van de melkklieren naar de tepel. Deze bevatten vocht en dat kan allerlei kleuren hebben: grijs, groen, bruin, helder of wit. Elke borst heeft tussen de 15 en 20 melkgangen. Schommelingen in de hormoonspiegel tijdens de menstruatiecyclus zorgen ervoor dat de melkklieren actief worden en vocht gaan afscheiden. Normaal gesproken merken de meeste vrouwen hier weinig van doordat het vocht weer door het lichaam wordt opgenomen. Soms kan het evenwicht tussen de aanmaak en de opname ervan verstoord raken en kan er toch vocht uit de tepel vloeien. Bij sommige vrouwen gebeurt dit zelfs al onder invloed van warmte (bijvoorbeeld na een warm bad).

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.amc.nl/web/Zorg/Patient/Zoek-op-specialisme/Radiologie/Patienteninformatie/Tepeluitvloed.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een enkel geval is er sprake van borstkanker. Ik weet jouw leeftijd niet, jonge mensen krijgen minder vaak borstkanker.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/42308-leven-met-kanker-borstkanker.html