Mag je muziek opzetten tijdens een bevalling?

Ik zou het namelijk wel weten: Poep in je hoofd van de raggende mannen, een metal nummer. Het zou me erg helpen bij het persen. Maar ik vraag me af of dit niet hinderlijk is voor de verloskundige.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol,dan wordt je baby head-bangend geboren.^_*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HAHA!
Ik had bij mijn bevallingen (alle drie) heel rustige muziek aan, van Josquin Desprez, gezongen door de King's Singers, wel even heel iets anders dus :-)
Zowel in het ziekenhuis (bevalling 1) als thuis (2 en 3) geen enkel probleem, de verpleegkundige in het ziekenhuis heeft zelfs de titel opgeschreven.
Houd er rekening mee dat je tijdens je bevalling misschien echt HELEMAAL geen behoefte hebt aan de muziek die jij aangeeft, je hebt wel echt al je concentratie nodig voor het werk waar je mee bezig bent.

Het beste antwoord

Een verloskundige moet wel vaker in vreemde omstandigheden haar of zijn werk doen, het belangrijkste tijdens een bevalling is dat de kraamvrouw op haar gemak is, en de bevalling zo prettig mogelijk ervaart.
Dus ja, je mag je muziek aanzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat mag over het algemeen maar zeg het van tevoren even tegen de verloskundige. Als ze echt wat tegen je wil zeggen zal ze je oortjes er wel even uithalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een algemene tip: houd NERGENS rekening mee en plan NIETS van tevoren. Dat houdt in dat je er rekening mee moet houden dat je naar het ziekenhuis moet, dat je daar niet rond mag lopen maar in bed moet blijven aan het apparaat wat de hartslag bijhoudt, dat je thuis opeens geen kaarsjes of muziek wil, dat je opeens andere muziek wil, dat je je partner juist wel of juist niet bij je wilt hebben en dat hij juist wel of niet aan je moet komen.

Kortom: lig niets vast in je hoofd zodat je teleurgesteld wordt als het niet werkt en zeg tegen je partner dat je niet weet hoe je gaat reageren maar dat die gewoon doet wat je wilt ;)

Toegevoegd na 59 minuten:
Als je de muziek luid hoorbaar voor iedereen wilt heb je kans dat de verloskundige die muziekkeuze niet zo weet te waarderen. Ik zou het dus met een mp3 speler en oortjes gaan doen. Hij/Zij is ook aan het werk ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang de muziek niet zo hard is dat de verloskundige zich niet meer verstaanbaar kan maken zal er weinig bezwaar zijn.

(Grote kans dat 1 nummer niet lang genoeg is of, als je het blijft herhalen, erg saai wordt).

Een bevalling duurt makkelijk enkele uren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het persen duurt over het algemeen geen uren ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In elk geval duurt het langer dan je zou willen....
(zeker als je de man bent die er, toch best wel machteloos, naast staat)
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, dat is weer een andere situatie en ook daar mag je wensen indienen. Tenzij het echt een gecompliceerde bevalling wordt.
Aparte keuze van liedje trouwens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn verloskundige werd tijdens mijn eerste bevalling gek van mijn Lucky Luke marathon HAHA.

Ik denk dat je alles gewoon moet kunnen bespreken met je vk, hopelijk is zij niet van de oude stempel, en "mag" het gewoon.

Ik kan mij voorstellen dat je kracht uit het nummer kan halen!