Hoe kun je innestelingsbloed herkennen??

Ik was vorige week een halve dag ongesteld terwijl ik pas over 2 weken ongesteld hoef te worden nu denken we dat ik zwanger ben maar de test slaat negatief uit en ik ben al dagen misselijk en heb buikpijn en heb veel meer honger en lust opeens sambal terwijl ik normaal sambal haat toen ik laatt die halve dag bloede was het bruin kleurig en ik maak me zorgen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zo snel heb je echt geen zwangerschapsverschijnselen. Ben je toevallig nog niet zo lang ongesteld?
Ritsuka
11 jaar geleden
Buikpijn en honger, eet je wel genoeg?
Bruin bloed is gewoon ouder bloed, zegt niks
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar ik heb 2 weken geleden sex gehad onveilig en heb nu opeens die halve dag gebloed en ben misselijk enzo en me ongeteldheid is weer normaal op gang daarom denk ik het
Ritsuka
11 jaar geleden
En ben je aan de pil?
Anders was het niet zo slim om sex te hebben met conddom.
Ik ga er van uit dat jullie beide een SOA test hebben gedaan? Anders moet je dat ook laten tesren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben niet aan de pil en soa test hebben we gedaan we zijn allebei clean ik ga morgen langs de dokter want heb gehoord dat er vrouwen zijn die gewoon ongesteld zijn en aangezien ik alle symptomen heb maak ik me wel zorgen want kan natuurlijk ook buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn en dan slaan de testen negatief uit maar we willen heel graag een kindje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wacht dat bezoekje aan de huisarts maar eens af. Nog geen paniek, eerst zeker weten! Wel verstandig dat je naar de huisarts gaat. Als ik je stress zo lees, lijkt me dat inderdaad de beste optie.

Antwoorden (1)

Zwangerschapsverschijnselen heb je niet zó snel hoor. Voor de innesteling ben je eigenlijk amper zwanger, tenminste: je lijf herkent dat nog als dusdanig.

Een innestelingsbloeding kun je eigenlijk niet herkennen, of in elk geval niet aan de bloeding zelf. Slechts zo'n 20% van de zwangeren ervaart een innestelingsbloeding. En als ik even uitga van een gemiddelde cyclus van een dag of 28, waarbij je over twee weken ongesteld moet worden, dan zit je nú rond je eisprong, en niet vorige week. Tenzij je een hele lange cyclus hebt, kán er dan haast geen innesteling hebben plaatsgevonden, want dan zou je rondom je menstruatie bevrucht moeten zijn. Nu schreef ik net nog bij een andere vraag dat geen enkele vrouw een gemiddelde cyclus heeft, dus ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar als je geen afwijkende (in dit geval: hele lange) cyclus hebt, dan lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat je vorige week een innestelingsbloeding hebt gehad.

Een halve dag wat bruinig bloedverlies zegt eigenlijk heel weinig, en kan van alles zijn. Tussentijds bloedverlies is iets wat elke vrouw wel eens ervaart, en zolang het blijft bij een keer een halve dag, hoef je je daar ook echt geen zorgen over te maken.

Een innestelingsbloeding vindt plaats zo'n 5-10 dagen na de bevruchting, en zoals ik al zei zijn er meer vrouwen die niet zo'n bloeding hebben dan vrouwen die dat wel hebben. Als het gebeurt, dan is het een kleine bloeding, in elk geval korter en met minder bloedverlies dan je menstruatie. Dat kan variëren van enkele druppels tot een paar inlegkruisjes vol, maar tampons of maandverband zul je er niet voor nodig hebben. Als je elke ochtend je temperatuur opneemt om inzicht te krijgen in je cyclus en je eisprong, dan kun je een eventuele innesteling ook merken doordat je temperatuur dan even daalt. Daarna - als je zwanger bent dus - gaat je temperatuur weer omhoog.